Kerst tree tops jungle safari - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Stefan Schenk - WaarBenJij.nu Kerst tree tops jungle safari - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Stefan Schenk - WaarBenJij.nu

Kerst tree tops jungle safari

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Stefan

27 December 2008 | Thailand, Bangkok

Kerst in de jungle

Heeft iedereen gezellige dagen gehad? Wij hebben ieder geval wel een speciale kerst viering gehad.
Geen kerstbomen versierd met kleurige ballen, Geen overdadig kerst menu en ontbijt.
Geen cadeautjes onder de boom of liedjes zingen met een warme chocolade melk in ons handen.
Niets van dit alles. Maar wel een van de spectaculairste vergezichten die ik ooit heb mogen aanschouwen. Hier onder een verslag van onze vierdaagse tree tops jungle safari.


Dag 1

Om 7 uur ging de wekker want we moesten ons om 8 uur melden bij een restaurantje bij het treinstation van Surat Thani. Het werd allemaal wat krap omdat we onze was ook nog moesten ophalen en het treinstation nog 24 km van ons hotel was. Maar zoals gewoonlijk liep het ook allemaal uit bij de thaise reisleiding dus een hoop gestress voor niets. Bij het restaurantje aangekomen bleek dat iedereen die ook met de tour mee ging Nederlands was. Wat best gezellig bleek te zijn.
We werden met een modern busje naar onze boomhutten gebracht waar we een nacht zouden overnachten. Ik had een crappy hutje verwacht met een klamboe en een bed. Maar ik had het helemaal fout. De hut was ruim. Netjes en schoon met een mooi balkon een douche en toilet.
Tot nu toe de mooiste kamer waar we in hebben geslapen.
Na de lunch gingen we olifanten rijden. Van te voren leek me dat geweldig, maar toen we uit eindelijk bij de olifanten aankwamen vond ik het maar niets. Er was een bamboo hutje op palen gebouwd waar je op kon stappen net als dat je doet bij een achtbaan in een pretpark.
Op de olifanten hadden ze een bankje gebonden waar we plaats op konden nemen.
De olifanten liepen in sukkeldrafje over een vaste route. Ik vond het maar zielig en eigenlijk geen bal aan. Gelukkig duurde het ritje ook niet echt lang en konden we weer gaan.Arme beesten.
Terug in de auto werd ik helemaal niet lekker en besloot ik om de rest van het programma te skippen. De jongens gingen tuben op een riviertje achter de boomhutten en aapjes kijken bij de plaatselijke budda tempel. Ik heb geslapen als een klein babytje en hou het verder die dag rustig omdat we de tweede dag een flinke hike geplanned stond die ik zeker niet wilde missen.

Dag 2

We moesten weer vroeg op want we moesten naar een andere locatie.
Gelukkig voelde ik me weer weat beter. Eerst een uurtje met de bus naar de pier en daarna een uurtje met de longtail boot. Die ons naar drijvende hutjes bracht op het
Grote stuwmeer midden in het Khao Sok national park. Het park ligt in een van de oudste regenwouden dat Thailand rijk is. Het park is 700 vierkante KM groot en heeft in 1980 zijn beschermde status gekregen. Het park ligt midden in een groot stuwmeer. Er zijn nog enkele wilde tijgers, veel apen en nog een paar katachtige.
Het regent pijpenstelen maar toch zit de stemming er goed in. We hebben een leuke groep die bestaat uit de mannen van de kust. Twee personen uit Brabant, twee uit Amsterdam, en een familie van 5 uit de buurt van Nijmegen.
De hutjes zijn klein en beschikt alleen over een bed en een klamboe. Maar met dit uitzicht heb je echt niets anders meer nodig. De staff spreekt redelijk goed Engels en zijn uiterst vriendelijk.
Als eerst staat een drie uur durende hike op het programma.
We varen weer met een longtail naar een stuk regenwoud waar we uitstappen.
Het is aardig benauwd maar we lopen in een rustig tempo naar de top van de berg. Zo’n drie honderd meter hoger. Onderweg stoppen we een aantal keer om wat water te drinken en wat te rusten. De laatste honderd meter moeten we klimmen over steile scherpe rotsen. Opzich ging dat allemaal prima. Het was een stuk minder gevaarlijk als onze eerste hike op Koh Tarotao.
Na een minuut of tien klimmen kwamen we bij de top aan. En het was well worth the trouble want het uitzicht was adembenemend!!!!! (foto’s probeer ik zo snel mogelijk te uploaden op me hyves)
Na een kwartiertje gechilled te hebben zijn we aan de afdaling begonnen waarna we weer terug vaarde richting kamp.
S’avonds stond er nog een lichte avondwandeling op het programma, waar we een tarantula en een groene boomslang hebben gezien. Daarna was het tijd voor een feestje Nederlandse stijl!
Het bier en whiskey vloeide rijkelijk en ik bedankt de rest van groep voor een gezellige avond.

Dag 3

De wekker stond al 6.30 wat erg vroeg is aangezien we de vorige nacht nog tot een uur of drie door hadden gefeest en een nachtelijke zwempartij hadden gehad.
Ik moest me zelf echt uit bed slepen want me hoofd deed flink zeer. Bij nacht een man bij dag een man gaat het spreekwoord toch?!?!?en na een frisse duik in het heerlijke water knapte ik al een heel klein beetje op.
Aris en Michels lieten verstek gaan en bleven liever in hun hutje liggen dan een vroege morgen kano tocht om apen te spotten. Echt een kans uit duizenden want het was weer prachtig. De heuvels van het regenwoud waren verhuld in mist. Zolas je alleen op tv ziet.Overal kwamen oerwoud geluiden vandaan. Echt spectaculair. We spotten een aantal apen wat vogels en nog wat dieren maar die kon ik niet vinden tussen al dat groen.
Na een uurtje varen kwamen we terug bij het kamp en was het tijd om te relaxen want de volgende activiteit, Een bezoek aan een vissers dorpje en een korte hike naar een waterval stond pas om 14.00 op het programma.Dus dook ik nog even snel voor een aantal uurtjes me bedje in.
We begonnen met de hike, die op zich heel mooi was maar door het droog seizoen was de waterval niet erg indrukwekkend.
Het vissersdorpje stelde eigenlijk ook weinig voor. Een drijvend hutje met wat kooien waar wat meervallen en nog wat andere visjes werden gekweekt. Na dit bezoekje was het weer tijd om te relaxen. En we moetende dag er na weer vroeg opstaan want dan vertrekken we weer om ergens anders naar toe te gaan.

Het plan was om oud en nieuw op het strand van Koh Pha Ngan te vieren, maar door het regen seizoen en de slechte berichten besluiten we om naar het noorden te trekken.
Dus geen oud en nieuw op het strand tussen duizende backpackers en andere party animals.
Maar Bangkok baby!!! Een metropool met meer dan 9 miljoen inwoners.
We vertrekken vanavond rond 18.00 uur met de nachtrein uit Surat Thani waar we om ongeveer 6 uur s’ morgens aan komen in Bangkok. Ik heb er zin in! Voor mijn gevoel is de reis nu echt begonnen.
Mijn volgende bericht zal vanaf Khao San road komen. De backpackers ontmoeting plaats in het grote Bangkok……

Ps. er staan inmiddels al wat foto's online op www.stefan-schenk.hyves.nl de foto's van de Tree tops safari moet ik jullie nog even schuldig blijven want die moet ik nog bewerken.

Ik heb nu ook een thaise simcard dus mochten jullie een keertje willen bellen kan dat op +668052665654
Bellen via skype kost 2 cent per minuut en via www.hallobuitenland.nl kost het ook 2 cent per minuut.
Draai dan eerst 0900-50.50.262 je komt dan in een menu en dan draai je mijn mobiele nummer +668052665654 dit kost je dan 2 cent per minuut plus eventuele kosten voor je mobiele telefoon. Misschien tot horens!!!

  • 27 December 2008 - 10:00

    Hilda:

    Hai Stefan,

    Mooi verslag joh, ik heb het met veel plezier gelezen. Wij hebben hier een gezellige Kerst gehad met de kids. En nu op naar de jaarwisseling he. Jij dus in Bangkok, zal zeker spectaculair worden! Heel veel plezier daar en tot horens weer.

    groetjes uit een zonnig maar koud Sittard.

  • 27 December 2008 - 10:38

    Geert:

    Leuk reisverslag Prachtig land zeg.
    Nu geen bange kok in bangkok
    De kerst hier ook al weer
    voorbij.Hollandse gezelligheid met buiten vet onder nul.dus geen 30 graden.Schaatsen uit het vet.Hou je goed en voorzichtig.Groet Pa

  • 27 December 2008 - 13:45

    Bianca En Maayke:

    Bedankt voor de reactie op onze site!

    Waar zijn jullie op dit moment? Smaakt het bier nog steeds zo goed ;-)?

    Maar nog even 1 vraagje, wie van de 4 is Stefan? Sorry,hahaha. Jammer genoeg staan er geen foto's op de site, dus kunnen we dit niet zien.....

    Have fun!

  • 30 December 2008 - 19:41

    Robert En Afra Schen:

    Weer een mooi verslag hoor je maakt er werk van hoor. Zo kunnen wij ook genieten van jullie mooie vakantie en Thailand. Vanuit het koude N.L. Fijne jaarwisseling met al je vrienden daar in de warmte.P.s. ook van Oma en Opa Schenk en Arnout,Erwin,Gerlof en Rody.

  • 31 December 2008 - 11:18

    Pa:

    Hoi,
    2008 zit er bijna op
    met de hoogte en dieptepunten
    Voor 2009 veel geluk,leifde en gezondheid
    gewenst
    HOU JE GOED
    Groet uit Winters Holland

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Stefan

Actief sinds 03 Okt. 2008
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 22291

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2010 - 24 November 2010

Incredible India

17 Februari 2010 - 07 April 2010

7 weken zuid-oost azie

08 April 2010 - 30 November -0001

highland breeze at the medeterean

Landen bezocht: