Surat Thani - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Stefan Schenk - WaarBenJij.nu Surat Thani - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Stefan Schenk - WaarBenJij.nu

Surat Thani

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Stefan

24 December 2008 | Thailand, Surat Thani

Na dat we onze eerste kennismaking met de jungle hadden gehad, en eigenlijk de dag er na een hike van 12 km gepland hadden. Had ik toch maar even wat meer info aangevraagd bij de park rangers.
Het vrouwtje wat ons hielp sprak heel slecht engels maar toen ik haar uit legde dat we van plan waren om naar het meest zuidelijk strand te gaan hiken om daar kamp op te slaan en een barbecue te organiseren. Zag ik de angst in haar ogen staan. Ze kon ons vertellen dat het pad naar de waterval beter onderhouden was dan het pad naar het strand.
Ik kreeg toen al enige twijfels of het wel zo verstandig was om aan deze route te beginnen aangezien de conditie van mijn reis genoten niet optimaal is.
Mijn conditie is al niet al te best maar Michels zou denk ik al de bij de eerste kilometers het loodje leggen aan gezien hij twee pakjes sigaretten per dag rookt en minimaal 20 bier zuipt elke dag. We besluiten om dan ook af te zien af deze trip.

Als alternatief vind ik een leuke trip in een reis gids. Waar ik straks dieper op in ga.
Omdat we dus niet gaan hiken zoeken Aris en ik nog wel iets anders te doen op koh Taurortao.
We vinden het zonde om net als Michels en Boris de dag door te brengen bij de bungalow.
Luieren doen we wel thuis als we moeten werken is de gedachte.
In de brochure van het eiland staat dat er een krokodillen grot is op het eiland, met indrukwekkende
Stalagmieten en stalactieten. Omdat de wandeling de dag er voor toch iets gevaarlijk was zonder info gaan we weer naar de ranger toe om wat meer informatie in te winnen.
Gelukkig maar, want het bleek dat je die grot helemaal niet te voet kan bereiken en je een longtail boot moet huren om er heen te komen. Prima, er was een prijs voor die longtail, dus we vroegen Michels en Boris ook mee wilden aangezien ze geen enkele inspanningen hoefde te doen om de grot te bereiken. Toch zagen ze er van af en Aris en ik wilden er toch heen. Maar wat bleek. Je mag die grot alleen van buiten bekijken omdat er geen gidsen waren die ons door de grotten stelsels konden leidden, maar wel geld vragen om er heen te komen. Beetje vaag, maar zou zijn de Thai.
Toen wilden we gaan snorkelen maar ze verhuurde ook geen snorkels een beetje raar allemaal want dat werd wel allemaal aangeprezen in de reis gids die we hadden gehad.
We hebben uit eindelijk dus weinig gedaan die dag.
S’avonds na het eten besluiten we te gaan drinken omdat we de volgende dag de hele dag zouden gaan reizen naar de volgende locatie.
Ik heb geregeld met de mensen van de kantine dat ik een koelbox vol met ijs en bier kon mee krijgen zodat we die gezellig en relaxed konden op drinken bij de bungalow.

Lopen met een koelbox vol met bier kwam er een chick achter ons aanrennen.
Ze wilden weten of de secret BBQ nog door ging. Blijkbaar had de park ranger het verhaaltje door verteld aan wat andere toeristen en ze nodigden ons uit om met hun een klein strand feestje te bouwen. Dat liep natuurlijk weer aardig uit de hand. Zelfs Aris moest vroegtijdig afhaken en ik besloot om met me dronken hoofd om op het strand te slapen. Ik was aardig naar de klote maar genoot van alle sterren om me heen en heb ook nog een aantal shooting stars gespot.
Opzich heel erg relaxed alleen werd een canadees meisje een beetje opdringerig waarna ik toch besloot om de bungalow alleen op te zoeken.(ze was niet moeders mooiste)

Met een kater werd ik wakker. Was al mijn spullen kwijt en er stond een flinke trip van ongeveer 700 KM te wachten want we gaan naar Sura Thani, een haven plaatsje aan de golf van Thailand. Ongeveer 500 km onder Bangkok. Ik heb de hele weg geslapen. Het was niet echt comfortabel maar ik moet niet zeuren want de rest is een halve meter groter dan ik. En zal nog wel veel beroerder hebben gezeten in die crappy mini van. Om s’avonds 8 uur kwamen we aan op de plaats van bestemming en hadden al gelijk een goed hotel gevonden voor 2 euro per nacht. Geen geld dus. Eindelijk weer warm water en air co wat best relaxed is met deze temperaturen.
Uiteraard s’nachts weer uitgeweest waar we de meeste foute tenten hebben bezocht.
Hier zal ik jullie de details besparen maar het was behoorlijk ziek wat ik allemaal gezien heb.

Morgen gaan we de jungle in. National Park Khoa Sok. Daar gaan we kerst vieren.
Vier dagen gaan we met een groep allemaal spannende dingen beleven. We slapen in boomhutten, bij zeenomaden, op drijvende huisjes en gaan we duiken in vleermuis grotten. Ook staat een olifanten tocht op de planning en gaan we hikend een berg op. Ik hoop dat ik het red.
Ik heb zo veel meer te vertellen maar ik kan niet alles opschrijven want het is gewoon te veel..
Volgende keer de hoogtepunten vanuit National Park Khao sok. We hebben de aankomende dagen geen internet dus ik wens iedereen alvast hele fijne feest dagen. Wij vieren kerst in de jungle . Best vreemd. Tot de 29e dan gaan we richting Koh Phanang voor de new years rave. Wordt ook dik feest en zal dan ons volgende avontuur van Khoa sok uploaden

Merry Christmass

Stefan

  • 23 December 2008 - 19:41

    Hilda:

    Hoi Stefan,
    Een prachtig verslag weer, je maakt veel mee he? Tjonge....weer heel leuk om te lezen hoor! ook vanuit het Limburgse wensen wij jou daar geweldige feestdagen in de jungle ! groetjes Bert en Hilda

  • 23 December 2008 - 19:59

    Robert&Afra Schenk:

    Hallo Stefan,
    Wat een spannende en leuke verhalen je maakt wat mee man gaaf hoor.Vanuit Heerhugowaard een hele fijne kerst met je vrienden.

  • 24 December 2008 - 08:38

    Hee:

    Merry Christmass to you to!

    Greets vanuit Egmond (leroy)

  • 24 December 2008 - 17:43

    Sirik:

    Hey mannen,

    Leuke verhalen allemaal.
    ik wens jullie ook alvast fijne feestdagen.

    Groeten Sirik

  • 26 December 2008 - 13:05

    Tineke / Viswijf:

    vreselijk leuk al die verhalen die ik tot nog toe gelezen heb.Ik blijf alles wat Stefan schrijft met veel plezier in de gaten houden.Verder wens ik jullie ook een hele fijne kerst en een knallend begin van het nieuwe jaar.En speciaal voor Michels,Ajax wordt toch geen kampioen dit jaar.liefs van een overwerkt viswijf.XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Surat Thani

Stefan

Actief sinds 03 Okt. 2008
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 22324

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2010 - 24 November 2010

Incredible India

17 Februari 2010 - 07 April 2010

7 weken zuid-oost azie

08 April 2010 - 30 November -0001

highland breeze at the medeterean

Landen bezocht: