Bangkok en de eerste dagen Maleisie - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van Stefan Schenk - WaarBenJij.nu Bangkok en de eerste dagen Maleisie - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van Stefan Schenk - WaarBenJij.nu

Bangkok en de eerste dagen Maleisie

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Stefan

25 Februari 2010 | Maleisië, Tanah Rata


Bangkok

Na een lange en vermoeiende vlucht kwam ik s morgens vroeg in een bloed heet Bangkok aan.
Omdat ik bijna niet geslapen had in het vliegtuig was ik dood moe en ben rechtstreeks naar het Greenhouse Hostel gegaan. Het net gerenoveerde hostel is aardig opgeknapt na mijn vorige bezoek aan Bangkok. De eerste dag heb ik een vriendinnetje uit Bangkok opgezocht. We zijn samen gezellig wezen rondkijken en hebben een filmpje gepakt in een van de vele mega shopping malls die Bangkok rijk is. Na de film zijn we richting Khoa san road gegaan waar ik Marcel en Sander zo zien.
De boys waren op hun einde van hun trip en hadden zin om nog even flink te feesten.
Na een slopende nacht in de backpackers street van Bangkok kroop ik wanneer het al weer licht was me bedje in. De volgende dag stond een fiets tour op het programma maar door een hevige kater van goedkope whiskey, long island ice tea’s and thais bier besloten we om het een dagje vooruit te schuiven. De rest van de dag hebben we een beetje rond geslenterd gegeten en s avonds toch gezellig een klein biertje gedaan bij een van de vele bucketbar’s op Khoa San.

Fietstocht van Ko Kessel.

Zaterdag middag om twee uur zijn we mee gegaan met de beroemde fiets tour van Bangkok.
Ko van Kessel was de eerste die deze nu zeer populaire fietstochten organiseerde in Bangkok.
In het hoogseizoen gaan er ongeveer 200 mensen per dag mee om Bangkok op de fiets te verkennen.
Voor ongeveer 1000! Baht werden we 3 uur lang door de kleine zij straatjes van China town geleid.
Het was opzich een leuke tour maar ik zou het niet aanraden. De meest populaire tour is nog duurder maar dan ga je ook de buiten wijken van Bangkok verkennen en zit er een boot tochtje met een longtail bij in. Na een niet vermoeiend fiets tochtje besloten we om weer lekker te gaan pilzen en het nachtleven van Bangkok onveilig te maken. De zondag er na bestond weer uit overleven tot beer o’clock waarna het hele ritueel nog eens dunnetjes werd overgedaan.
Maandag heb ik afscheid genomen van Sander en Marcel en die zijn helaas voor hun nu alweer thuis.

Kuala Lumpur

Ik ben s morgens vroeg door de shuttle bus naar het vliegveld gebracht waar mijn 2 uur durende vlucht naar Kuala Lumpur vertrok. Kuala Lumpur is de hoofdstad van Maleisië. Het is een hyper moderne stad met als parade paardje de Petronas Twin towers. In Kuala Lumpur wonen ongeveer 1,5 miljoen mensen. De bevolking kan in drie groepen worden verdeeld. 30% Maleis, 30% Indiërs en 30% chinees-maleis .
Ik heb me intrek genomen in het Monkee Inn waar ik een kamer huur voor slechts 25 ringet wat ongeveer 5 euro is. De kamer is klein maar zeer schoon en netjes. Bij die 5 euro zit zelfs het ontbijt bij ingegrepen. Na een korte wandeling door China town. Heerlijke dumplings, noodles en sizzeling beef besloot ik om vroeg naar bed te gaan zodat ik vroeg kon om een kaartje te bemachtigen voor de sky bridge van de Petronas twin towers. Deze kaartjes zijn gratis en worden van af 8.30 afgegeven. Ik was heel vroeg opgestaan maar omdat ik me niet bewust was van het uur tijd verschil met Thailand stond er dus al een flinke rij. Na een uur wachten had ik een kaartje gekregen waardoor ik om 18.30 een kwartier had om de skybridge te bewandelen. De rest van de dag heb ik door gebracht met seightseeing. Alle wijken en toeristische hotspots zijn prima bereikbaar met de hyper moderne monorail en metro lijnen. Het bezoekje aan detorens duurde nog geen half uur. Je krijgt eerst een informatie filmpje te zien en mag naar een kwartier foto’s maken van het uitzicht.
Je bereikt de 41e verdieping in een kleine 30 seconden met de snelle lift. Het uitzicht was fantastisch en het was zeker de moeite. Na een vermoeide dag rondlopen door een bloedhete stad besloot ik om de volgende dag alweer weg te trekken uit KL. Twee mega cities in een paar dagen was iets te veel dus heb ik de verkoeling van de Cameron highlands opgezocht.

De Cameron Highlands

De Cameron Highlands liggen op een kleine 200 KM van af KL en die heb ik afgelegd per luxe touringcar. De eerste 100 km was niet echt speciaal. Vooral heel veel palmboomplantages maar daarna gingen we de bergen in waar het uitzicht fantastisch was. Helaas kon mijn buurman de slingerweggetjes niet echt verdragen en kotste zijn nog niet verkeerde curry meerdere malen uit.
De C.H liggen op 1800 meter waardoor het klimaat heel anders is. Het kwik komt hier zelden onder de 10 graden en zelden boven de 25. Omdat het nog regentijd is regent hier in de namiddag flink hard maar na een uurtje klaart het meestal al weer op.
Ik heb een kamer bij Daniels Lodge geboekt waar nog meer backpackers hun tijdelijk huis hebben gevonden. Hier heb ik een Nederlandse dame ontmoet die al 20! Maanden onderweg is en het grootste deel van azie heeft gezien. Na vele sterke verhalen hebben we heerlijke curry gegeten bij een van de Indische restaurantjes in Tanah Rata. Daarna hebben we nog even een paar borreltje gedronken bij het kampvuur van het hostel. Daar zaten nog meer backpackers hebben we nog meer sterke verhalen aangehoord en vertelt waarna ik weer op tijd me bedje heb opgezocht. Ja ik ben best verstandig al zeg ik het zelf.

De volgende morgen ging de wekker al weer om 8 uur want vandaag (25e) stond een jungle trekking op het programma. We werden opgehaald door een 4x4 truck die ons naar de werelds grootste bloem bracht. De bloem Raffliesa bloeit hier in het regenwoud en doet er 9 maanden over om de groeien waarna bij maar 4 dagen bloeit en daarna sterft. De laatste kilometers gingen off road en het was een hele avontuur want we werden door de hele auto heen geslingerd. Echt super lachen.
Het laatste stukje moesten we hiken waarna we de bloem en nog meer fauna hebben gefotografeerd. De terug weg met de 4x4 was net zo leuk en had nieuwe zweedse vrienden gemaakt.
Er zijn hier een boel Zweden in Tanah Rata want de avond ervoor had ik ook al een paar mooie zweedse dames leren kennen. Hopelijk kom ik die nog een keertje tegen ;)
Na de jungle trekking zijn we op bezoek geweest bij de theeplanatages waar de CH bekend om staan.
Hier 264 hectare en thee planten die door het bergachtig gebied een prachtig uitzicht boden.
Na de plantages hebben we nog een butterfly farm bezoek en een aardbeien kwekerij. Dit was allemaal wel grappig maar de highlights van de tour waren zeker de theeplantages en de jungle trekking. Nu ga ik lekker douchen bedenken wat ik morgen eens ga doen en daarna heerlijk eten bij een van de eetstalletjes die hier langs de weg staan.
De eerste foto’s staan nu op facebook helaas niet op hyves vanwege de trage internet verbinding.
Iedereen veel succes in de kou. Ik drink er vanavond nog eentje!!!



  • 25 Februari 2010 - 12:38

    Hilda:

    Mooi verhaal weer, en veel beleefd! groetjes van ons.

  • 25 Februari 2010 - 13:08

    Robert & Afra:

    Hoi Stefan wist niet dat je weer op route was.
    Maar je bent op tijd weggegaan hoor regenseizoen breekt nu aan in Nedeland.
    Hoop voor je dat weer een pachtige trip gaat maken en weinig tegenslagen en ziekte's krijgt man.
    Groetjes Robert en Afra

  • 25 Februari 2010 - 18:00

    Marcel:

    Hé Steef,

    We hebben een leuke paar laatste dagen met je gehad in Bangkok. Jammer dat ik meteen weer aan het werk moest gisteren.

    Heel veel plezier nog in Maleisië en de andere landen. Ben benieuwd naar je belevenissen.

    Grtz.

    Marcel

  • 25 Februari 2010 - 22:43

    Geert:

    Hoi leuk je belevenissen te lezen.
    Hier alles sneeuw weg.
    Wat wisselvallig weer nu
    Bremen-Twente 4-1
    Juventus-Ajax 0-0
    PSV-HSV 3-2
    Alle Ned. Clubs dus uitgeschakeld,
    VVV-AZ werd afgelopen weekend 3-3
    AZ nu vijfde gelijk met Heracles en Utrecht
    Groet Pa

  • 03 Maart 2010 - 04:11

    Dion Meels:

    hoi stefan!
    ik ga morgen voor 4 dagen naar bangkok,nog wat dat ik niet moet missen? ik ben er al bijna 3 jaar niet meer geweest!
    gr,dion
    Manila

  • 03 Maart 2010 - 11:00

    Stefan:

    Bedankt voor de berichtjes allemaal!

    2 Dion: Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Ik heb voornamelijk bij khoa san road rondgehangen en de patpang wijk ;) Verder alle toeristische highlights gedaan maar die staan er al jaren. sorry dat ik je niet verder kan helpen.

    Hoe zijn de filipijen? Ik hoorde dat het daar best link is om te reizen. Klopt dat of wordt dat erg overdreven?

    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Tanah Rata

Stefan

Actief sinds 03 Okt. 2008
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 22297

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2010 - 24 November 2010

Incredible India

17 Februari 2010 - 07 April 2010

7 weken zuid-oost azie

08 April 2010 - 30 November -0001

highland breeze at the medeterean

Landen bezocht: