Happy New Year!!!! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Stefan Schenk - WaarBenJij.nu Happy New Year!!!! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Stefan Schenk - WaarBenJij.nu

Happy New Year!!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Stefan

03 Januari 2009 | Thailand, Chiang Mai

Happy new year everbody!!!

Ik heb al een tijdje niets meer van me laten horen, want ik heb het erg druk gehad met ja…..
Niets eigenlijk, maar heb me er zelf niet toe kunnen zetten om eerder wat neer te kalken.
Heeft iedereen een leuke nieuwsjaarwisseling gehad? Heeft iedereen zijn handen en alle tien de vingertjes nog? Ik hoor dat het ernstig koud is in Nederland en dat er al stiekem wordt gehoopt op een elfstedentocht. Hier is het nog steeds warm al is het niet zo warm meer als in het diepe zuiden waar het overdag meer als 35 graden was. Ik ben nu in Chang Mai. De tweede stad van Thailand. Maar daar over straks meer. Eerst een kort verslagje van mijn dagen in Bangkok waar ik eigenlijk van plan was om oud en nieuw te vieren. Alleen liep het allemaal even anders…….
28 december 2008
S’morgens 6 uur kwamen we aan in een donker Bangkok. Ik was heel erg moe want ik had bijna geen oog dicht gedaan in de trein van Surat Thani naar Bangkok. Op zich was het best relaxed die trein.Maar liggend achter uit rijden is toch best wel een apart gevoel, en de Thaise treinen glijden niet zo soepel over de rails als onze wel bekende gele treinen. Het verbaasde me wel dat we geen enkele vertraging opliepen in de 700 km lange reis. Hulde hier voor!
We hadden direct een taxi te pakken die ons uiteraard teveel rekende maar wat the hell gelijk naar Khoa San road want we wilden de stad in. Na vele guesthouses , hostels en hotels hebben bekeken hadden we na 3 uur een kamer gevonden met twee bedden, gedeelde badkamer voor 150 baht per persoon.
Na snel gedoucht te hebben ben ik op een terrasje gaan zitten voor ontbijt. De rest van de meiden (Boris, Aris, Michels) waren nog bezig om zit te settlen in de kamer maar ik ging alvast voor uit om dat ik rammelde van de honger. Het ontbijt bestond uit een baquette met vieze kaas wat rauwkost en bier. Ik bestelde koffie maar kreeg een ijskoud potje die ik toen ook maar op gedronken heb. De jongens waren inmiddels klaar en we waren van plan om wat aan sightseeing te gaan doen. Eerst een rondje over khao San gestruind en daarna met de tuk-tuk richting de weekend market. Een must see volgens de lonely planet! De tuk-tuk driver was best aardig en gaf ons wat goeie tips. Echter na 10 minuten rijden moesten we een winkeltje van hem bekijken zodat hij 5 liter benzine zou krijgen. Nou vooruit dan maar niemand van ons was uiteraard van plan om een pak te kopen. De tuk-tuk bestuurder was iets wat teleurgesteld en beloofde ons nu naar weekend market te brengen.
Een paar kilometer verder werden we er uit gezet en hij zei dat de weekend market om de hoek zou zitten. Helaas pinda kaas want hij zette ons of bij het MKB het grootse shopping center van Bangkok.
Beetje genaaid dus maar toch zijn we even naar binnen geweest. Het was fuckin huge en ze verkochten er van alles!!!! Ik heb uit eindelijk mijn externe dvd player kunnen laten maken voor 2.20 euro. Vet relaxed nu kan ik thaise gekopieerde cd´s dvd´s en andere goedkope illegale software kopen. Na MKB en een beetje geleerd te hebben van het tuk-tuk incident hebben we een taxi genomen naar de weekend market. Daar aan gekomen wisten we niet wat we zagen. Tien duizenden mensen die door elkaar heen krioelden, net een grote mieren hoop van mensen.
Vele stalletjes verkochten weer het zelfde maar op zich was het best leuk.

Bangkok by night

Na de weekend market was het super druk op de weg dus besloten we om de skytrain terug te nemen, Dat was super handig, geen last van files en heel goed geregeld. We besloten om bij het Siam World center eerst een hapje te gaan eten voordat we los zouden gaan in Bangkok.
We zijn naar een japans-Koreaans restaurant gegaan waar ik heerlijke sushi en een Koreaanse tafel barbecue bestelde samen met Aris . Heerlijk allemaal. Kimchi, Koreaanse gemarineerde kool salade heerlijke sake en een heineken. Top!
Na het eten zijn we gaan douchen om Bangkok te verkennen. Eerst even rondkijken bij Khoa san road en omliggende straatjes waarna we plaats namen op een van de vele terrasjes op Khao San.
Hier heb ik bij een straat verkoper de eerste eetbare insecten gekocht. Sprinkhanen wel te verstaan.
Het is jammer dat het vet zo verschrikkelijk oud was zodat ik niet de smaak van de insecten proefde maar alleen het afgebakken vet. Hopelijk vind ik binnenkort wel een tentje waar ik lplaatselijke insecten kan keuren. Na een aantal biertjes op Khao San zijn we naar Patpong gegaan, de hoeren buurt van Bangkok. World famous voor de ping pong shows. Do I need to say more?!!?!?! Ik had een deal gemaakt me de tuk-tuk driver dat hij ons naar Patpong zou brengen en dat we niet zouden betalen als hij geen wheely kon maken met ze tuk-tuk. Naar achter leunen en die gast vol gast bij het stop licht en warempel dat kleine motortje maakte gewoon een wheely en dus besloten we om de kerel een dikke fooi te geven want het was hilarisch. Vol gas naar Patpong!
Helaas hebben we geen een ping pong show bezocht want ik ben toch wel benieuwd naar de kunstjes van de Aziatische dames. Na een sloot bier vertrokken we weer ons kamertje op Khoa san.
Helaas kregen we wat woorden onderweg en heb ik besloten om alleen verder te reizen.
De reis doelen van mij en de rest van de jongens Aris, Boris en Michels verschillende nogal en ik had besloten om mijn eigen weg te gaan aan gezien we niet elk jaar in azie ben en je er het meest uit moet halen wat er in zit.

Ben beroofd!!!

Ik heb om 4 uur s’nacht me spullen gepakt en ben opzoek gegaan naar een andere kamer.
Ik kwam er alleen achter dat me foto camera van de kamer is ontvreemd! Heel erg jammer want ik ben de foto’s van de laatste 10 dagen kwijt en ik moet ook nog een nieuwe gaan aanschaffen. Wat toch wel een aanslag is op me budget.
Na een hoop gedoe met me zware tassen werd ik midden inde nacht aangesproken door een leuk Australisch meisje die aanbood om de nacht bij haar door te brengen waar ik uiteraard geen nee op zei. De volgende ochtend ben ik met Liz naar China town geweest waar we de hele middag hebben rond gedwaald door de smalle straatjes van Bangkok’s China town. Echt een aanrader!
Liz had helaas al haar trein geboekt naar Chiang Mai naar zij oud en nieuw zou vieren.
De dag erna ben ik als een echte rugzak toerist door Bangkok getrokken en heb enkele toeristsche hotspots bezocht zoals de grand palace en de liggende buddha.
Ik ben de dag er na ook naar Chiang Mai afgereisd waar ik had afgesproken met Dennis.
Een jongen die we eerder ontmoet hadden op Phi Phi.
Ik had de nacht trein van 18.00 en die zou 31 december om 7.00 aankomen in Chiang Mai.
Ik deelde de slaap coupe met een Engels stelletje die ook wel van biertje hielden en ben de hele avond met hun opgetrokken. Biertje drinken en sterke verhalen vertellen over thuis.

Chiang Mai oudjaarsdag

Aangekomen in Chiang Mai zijn we met ze drieën naar de guesthouse gegaan waar Dennis een kamer voor ons gereserveerd had. Voor 160 baht een kamer met warm water en een bed. What more do you need? Na nog een power napje gedaan ben ik Dennis gaan opzoeken in zijn guesthouse , Julie’s.
Een super relaxte plek met een mooie tuin waar we heerlijk hebben gezeten en een hoop andere reizigers hebben ontmoet. Vooral Nederlanders. Ik heb daar de hele dag gezeten om iedereen een beetje te leren kennen en s ‘avonds zijn we met 25 man uit eten geweest op de grote markt waarna we allemaal bij een bar op de bovenste verdieping van een gebouw zijn gaan zitten.
We waren met een vet relaxede groep, een stuk of 15 nederlanders, wat Engelsen, Duiters, fransen Canadazen en zelf een Cambodjaanse. Erg gezellig! De muziek was onwijs goed. Een beetje minimal, techno en goa en psy trance.
Niet verkeerd dus. De biertjes en de whiskey vloeide rijkelijk en de sfeer zat er goed in.
Er werden over lampionnetjes opgelaten en de hemel was verlicht met die lampionnetjes.
Een heel speciaal gezicht kan ik je vertellen.
Na dat het twaalf uur was geweest was iedereen al redelijk lam en hebben wij onze lampionnetjes opgelaten en elkaar een gelukkig Nieuwjaar gewenst.
Na dat is het allemaal een beetje wazig geworden. We zijn in meerdere club geweest waar we allemaal lekker gek hebben gedaan en de dans vloer was vol met Hollandse mensen. Chiang Mai was van ons! Om een uur of 6 kon ik haast niet meer op me poten staan en heb ik de tuk- tuk gepakt naar de guesthouse. Onder weg nog een pitstop gedaan bij een Mac Donalds voor een vette bek en daarna moe maar voldaan lekker op me crappy bedje gaan liggen.

1januari 2009

Deze dag echt niets gedaan behalve revalideren en chillen met de rest van de groep bij Julie’s.
Het guesthouse met de relaxte tuin. Verder kan ik er weinig over zeggen om dat iedereen behoorlijk verrot was van de goedkope whiskey en het Thaise bier.
Water drinken en eten was het enigste wat we die dag gedaan hebben

2 januari

Om elf uur hadden we afgesproken om naar Tiger Kingdom te gaan. Een plek waar ze tijgers fokken om later uit te zetten in het wild. Zo zei de brochure. Een nobel project zou je zeggen maar niets was minder waar. Na 500 baht te moeten betalen aan de taxi kwamen we aan bij een groot restaurant. Waar je een nummertje kreeg en je achter aan in de rij kon aansluiten om te knuffelen en op de foto te gaan met tijgers. De tijgers lagen versuft in hun kooi waar mee je dan met hun op de foto kon gaan. Echt te zielig want deze prachtige beesten werden gewoon gebruikt om geld te verdienen. Na 5 minuten en geen cent uit te hebben gegeven zij wij weer weg gegaan van alle stomme toeristen die dit soort wanpraktijken tolereren . Ik ga denk ik in het vervolg van mijn reis nooit meer iets doen met dieren. Dieren worden niet zo goed behandeld in Azië , en ik wil hier geen bijdrage aan leveren om dit soort misbruik te stimuleren. Dus als je een keer in Thailand (Azië) bent vermijdt dan ook dit soort plekken waar arme dieren worden gebruikt om geld te verdien. Zoek goeie projecten uit waar de dieren daadwerkelijk worden geholpen!!!!
Na dit fiasco hebben we de meiden die met ons mee waren afgezet bij het guesthouse waarna de mannen een tocht hebben gemaakt naar een jungle tempel. Een wandeling van 6 KM. Een hele oude tempel net op het randje van de stad Chiang Mai en daar hebben we een uurtje de toerist uitgehangen waarna we weer zijn gaan chillen bij Julie’s.

Ik zit nu in me eentje deze blog te schrijven op de rooftop bar waar ik ook oud en nieuw heb gevierd en ga zou lekker me bedje opzoeken. Morgen ga ik lekker naar de kapper neem ik een relaxte massage en ga ik me voorbereiden op de reis naar Laos. Ik reis verder met Dennis en Panna (gozer uit Lelystad).
We worden de 4e opgehaald waarna we met een busje naar de grens van Laos worden gebracht.
Daar overnachten we en gaan dan twee dagen met een slow boat over de machtige rivier de Mekong. De eind bestemming is Luang Prabang. De rest van de Nederlanders die we ontmoet hebben in Chiang mai komen rond de 10e aan in Vienvang . de bedoeling is dat wij daar dan ook zijn.

en nieuw land een nieuw avontuur!!!!
O ja laat even weten hoe jullie oud en nieuw was in het koude Nederland!!!!!

Groetjes en nogmaals de beste wensen een en gezond 2009

  • 03 Januari 2009 - 09:28

    Lisette:

    Hi!

    Beste wensen voor het nieuwe jaar...Leuk om steeds je blog te lezen!

    xx Lisette

  • 03 Januari 2009 - 09:41

    Robert Afra Schenk.:

    Wat een verhaal weer van je jammmer van je vrienden maar ja kan gebeuren he.Wens je ook een goede gezondheid en veel reisplezier van uit het koude N.L.

  • 03 Januari 2009 - 10:42

    Sanne Groen:

    Hai Stefan,

    Als je toch iets gaafs met dieren wilt doen zou ik voor je naar Laos gaat naar het Elephant Nature Park gaan voor een paar dagen. Is ongeveer 50 km van Chiang mai vandaan en dit is een park waar zieke en mishandelde olifanten worden verzorgd. Voor mij was dit 1 van de mooiste dingen die ik heb gedaan tijdens mijn reis. website: www. elephantnaturepark.org

    Veel plezier nog daar!

    Groetjes Sanne

  • 03 Januari 2009 - 16:03

    Hilda En Bert:

    Hallo Stefan,
    Allereerst wensen wij jou ook een Gelukkig Nieuwjaar! Wat een mooi verslag heb je geschreven. Wel jammer dat het niet meer ging met je vrienden, maar je hebt gelijk het zou echt jammer zijn als je niet hebt ondernomen wat jij graag wil.Daar zou je spijt van kunnen krijgen.Hopelijk treffen jullie elkaar wel weer. Wij hebben een rustige Oud en Nieuw gevierd, maar dat krijg je he, als je een dagje ouder wordt! Het is hier idd lekker koud, zonnet schijnt veel, dus gezond weer. Misschien haal ik ook nog mn schaatsen te voorschijn..Geniet nog maar veel van alles daar, en we vinden het hartstikke leuk dat je zo je belevenissen schrijft. Tot horens weer he!

  • 04 Januari 2009 - 01:36

    Jacco Prins:

    he gozer ik volg je op de voet zo met al die verhalen van je oud en nieuw was een beetje saai hier hou vol met je avontuur goed bezig......... spreek je wel weer groetjes jacco

  • 04 Januari 2009 - 13:42

    Stefan Schenk:

    2 Iedereen: bedankt voor de reactie blij om te lezen dat jullie ook een leuke nieuwjaarswisseling hebben gehad. Had ook niets anders verwacht.

    2 Sanne: bedankt voor de tip. toevallig liep ik ook tegen hetzelfde project aan. Helaas had ik de tickets om naar laos te gaan al gekocht maar ik ga zeker terug naar Chiang Mai want ik vond het behoorlijk relaxed daaro dus dan kan ik altijd nog kijken of ik daar terecht kan. X

  • 04 Januari 2009 - 16:51

    Martijn:

    klinkt allemaal super wat je daar doet!!!!

    nog maar 3 dagen jongen en dan zit ik daar ook

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Stefan

Actief sinds 03 Okt. 2008
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 22276

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2010 - 24 November 2010

Incredible India

17 Februari 2010 - 07 April 2010

7 weken zuid-oost azie

08 April 2010 - 30 November -0001

highland breeze at the medeterean

Landen bezocht: