Full moon @ koh Phi Phi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Stefan Schenk - WaarBenJij.nu Full moon @ koh Phi Phi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Stefan Schenk - WaarBenJij.nu

Full moon @ koh Phi Phi

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Stefan

18 December 2008 | Thailand, Bangkok

The Beach
Dit bericht schrijf ik vanaf een nieuwe locatie, We zijn aangekomen op Tan Soi.
Een baai vlakbij Krabi city. Dit is echt backpackers bolwerk. Nog goedkopere kamers en goedkope drank. We zijn hier nu net aangekomen na een nacht op de maya beach te hebben door gebracht.

De after full moon party was een groot succes. We zijn andere backpackers tegen gekomen en hebben een gezellige avond beleefd op Koh Phi Phi. Onze groep bestond uit het illustere kwartet uit Egmond. Een andere Nederlandse jongen Dennis uit Delft, twee Nederlandse meiden die Dennis kent uit Rotterdam. Steven en Tim uit Australie. Erg gezellig!
Omdat we al dagen over ons dag budget heen gaan hebben we besloten om echt Nederlandse stijl uit te gaan. Geen rondjes meer maar een potje waar we allemaal 500 baht in doneren en bier haalden bij de supermarkt voor meer als de helft van de prijs als we het zelfde biertje op het strand zouden kopen. Een beetje schraal maar ja zijn we nou Nederlanders of niet!
Het iedereen was relaxed en hebben lekker een beetje slap lopen ouwe hoeren op het strand.
Die meiden houden ook wel van een leuk feestje dus die kom ik nog wel eens tegen op een dikke hardcore party in Nederland. Dennis is van de techno en die kan net zo goed feesten als de mannen van de kust. De twee aussies waren wat rustiger maar wel heel vriendelijk.
Op een gegeven moment kwam het bar personeel er achter dat we het bier ergens anders kochten en werden vriendelijk verzocht om ergens anders heen te gaan.
Het werd de Ibiza bar op de andere kant van het eiland, waar het lekker druk was en er vollop in het zand gedanst werd. De drank begon aardig te werken maar helaas op het verkeerde moment.
Ik ontmoette een hele mooie blonde vrouw uit Nederland. Waarmee ik een tijdje rond heb gelopen en gedanst. Maar na de vierde keer dat ze vroeg hoe ze nou heette en ik het 4 keer in een half uur was vergeten, was ze er klaar mee en liep ze weg met de woorden “dit gaat hem niet worden”
Ik hoop dat ik haar binnenkort nog ergens kom want het was zeker een leuk meisje…
Na dit fiasco ben ik ook maar me bedje gaan opzoeken. Volgende dag kamperen op het strand waar de film the beach is opgenomen.

Ik was al weer vroeg wakker met de allergrootste kater tot nu toe in Thailand.
Ik was de hele dag flink beroerd van de biertjes en een bucket met Thaise whiskey, red bull en cola.
Heavy shit die dingen. We moesten ons s middag pas melden bij het reisburo dus eerst even chillen aan het strand. Maar ik kon niet echt stil blijven zitten om dat ik te misselijk was. Dus ben in de hitte maar rondjes gaan zwalken om het bloed in me alcohol weer wat door me lichaam te laten stromen.
Na het middag uur voelde ik me al iets beter en ben terug gegaan naar de jongens op het strand waar nu ook Dennis is bij gekomen. Op naar The Beach!

Bij de boot aangekomen zagen we dat we niet de enige waren die dit plan hadden. Met ongeveer 40 man vertrokken vanaf de pier van Phi Phi naar Maya beach ongeveer een 40 minuten varen.
Onderweg kwamen we langs groten waar chinese vikings muurschilderingen hebben gemaakt.
Maar we kunnen ze helaas niet bezichtigen omdat er nu thaise mensen in die groten wonen om illegaal vogelnestjes te plukken die in China als delicatesse wordt verkocht voor vogelnestjessoep.
Een soepje wat extra powers wordt losgemaakt. Tenminste dat geloven die chinezen. Rare jongens.

Eenmaal in de baai van maya beach aangekomen hebben we kunnen kayaken en snorkellen.
Dat was leuk, heel veel visjes alleen al het koraal is dood. Dat komt nog door de tsunami van een aantal jaar geleden. Op de beach aangekomen kregen we een heerlijk diner. Bestaande uit pittige kip, gewokte groentes en uiteraard rijst. Niets mis mee.
De kater was aardig verminderd dus toch maar weer aan de singa’s.
The beach viel achter af een beetje tegen. Het dorpje van bamboo in de film was er niet meer.
En ze hadden voor de film wat gefotoshoped dus eigenlijk konden we net zo goed op elk willekeurig anders strand kunnen slapen. Het is hier overal mooi.
Na heerlijk wat biertjes gedronken te hebben met twee meisjes uit canada en nog een stefan uit Spijkenisse. Super gezellig. Om 22 uur nog een BBQ te hebben gehad hebben we rustig nog wat meer singa’s gekocht hebben we uit eindelijk maar de hele koelbox opgekocht. Hahahaha
Vet grappig de hollanders uiteraard weer tot het laatst wakker. Al het bier op gedronken en toen ook nog maar een thaise fles wiskey besteld. Zijn we uit eindelijk ook rond een uur of 4 gaan slapen op The Beach.

Na een korte nacht rust van ongeveer 3 uurtjes kregen we gebakken eieren met toast waarna we weer vertrokken richting Phi Phi. Het was al met al wel lachen maar dat kwam meer door het gezelschap dan door de plaats.
Nu met een flinke kater chillen op het strand en vanmiddag gaan we naar Krabi. Tan Soi wordt de volgende locatie

  • 18 December 2008 - 17:09

    Geert:

    Weer een leuke story
    Wel veel bier en borrels
    die er op 1 of andere manier weer uitmoeten
    Wel een prachtig land zeg
    Hier de kerstboom enz maar neergezet
    Fabian is vrij tot 5 januari.Ouwe Smokey nog oke!
    Een horloge mag ook een Pulsar zijn of Seiko die zijn niet zo bling bling
    en goedkoper
    Mijn Seiko horloge is tebarsten gevallen in de
    douche toevallig net op de tegels.Lekker dom dus
    Groet uit kikkerland

  • 18 December 2008 - 18:06

    Marja En Elizabeth:

    Hey Stefan, we vinden het heerlijk voor je dat je zo geniet! Doe je wel voorzichtig ;-) zegt (mn mams) en die Thaise Whiskey is errug lkkr en goed koop he (zeg ik)!! Heb daar ook n paar flessen van meegenomen naar huis, ook 1 voor oom Paul haha.
    Geniet!
    Liefs Elizabeth en Marja

  • 19 December 2008 - 12:39

    Stefan Schenk:

    2 marja en elizabeth: De wiskey smaakte prima bedankt voor jullie reactie.

    2 Pa: Ik zal in bangkok kijken of ik een mooi horloge kan vinden. dan maak ik een foto en dan stuur ik die wel via email dan kan je dan beslissen of je die wilt

    groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Stefan

Actief sinds 03 Okt. 2008
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 22301

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2010 - 24 November 2010

Incredible India

17 Februari 2010 - 07 April 2010

7 weken zuid-oost azie

08 April 2010 - 30 November -0001

highland breeze at the medeterean

Landen bezocht: