Backpackers paradise - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Stefan Schenk - WaarBenJij.nu Backpackers paradise - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Stefan Schenk - WaarBenJij.nu

Backpackers paradise

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Stefan

19 December 2008 | Thailand, Bangkok

Aangekomen op Tonsai hebben we een leuk bungalowtje gevonden voor 300 baht per persoon.
Het uitgave patroon wordt dus al lager en beginnen wat meer als een echte backpackers te denken.
Opeens wordt 7 euro te duur voor een nachtje slapen dus daar moet iedergeval 50 euro cent van af.
De baai Tonsai is een backpackers paradise de tentjes zijn er goedkoop en er het biertje kost ook de al 30 baht per biertje goedkoper. Dennis en ik houden een alcohol vrij dagje. De eerste keer sinds ik in azie ben aangekomen. Ik denk dat me lichaam het wel kon waarderen want ik werd de volgende
Weer fris en fruitig wakker na een goeie nacht rust van zeker 8 uur slaap.
Dat was ook meer dan de de laatste drie dagen er voor bij elkaar
Het enige nadeel van Ton Sai is dat het begeven is van de muggen.
Ik ben helemaal lek geprikt. Wat een tyfus beesten zijn dat.

Dus de volgende morgen vroeg op en zijn we naar van Ton Sai naar Railey beach gegaan,
Na een korte klim op onze teen slippertjes kwamen we op Railey aan. Een mooi lang zand strand aleeen bezaait met farang (buitenlanders). Het is hier allemaal weer een stukje masaaller als Tonsai.
Na een lekker ontbijtje zijn we de andere kant van de baai gelopen op de hoop dat het hier iets rustiger zou zijn. Dikke pech want Railey west was nog tien keer drukker.
De costa brava is er niets bij. Toch meer even een handdoekje neergelegd en een frisse duik genomen. De jongen zijn gaan cliff jumpen en ik heb foto’s genomen met Dennis zijn spiegel reflex camera met telelens. Echt vet!

Terug op Railey east zagen we een leuk groepje meiden zitten dus wij er vlakbij kkamp op geslagen.
De meisjes spraken engels met elkaar dus we dachten dat we gewoon nederlands konden blijven praten. Na hun uitgebreid te hebben besproken en beoordeeld werd opeens een van de meisjes gebeld, bleek dat ze gewoon fuckin Nederlands was. Hahaha michels had zich aardig voor lul gezet.
De meisjes komen uit Sneek en heten Bianca en Maayke. Ze zijn al een aantal weken op reis en hebben ons wat goeie tips gegeven die we zeker gaan opvolgen.

Het is tijd om te douchen en omkleden dus we nemen de longtail boot vanaf Railey naar Tonsai.
Waar we eerst lekker aanschuiven bij een barbecue restarantje op het strand.
Ik bestel samen met Dennis haai! Super zacht vlees met een heerlijk pittig sausje. Helemaal niet verkeerd. Volgende keer als ik weer de kans krijg om wat speciaals te eten zal ik dat ook zeker doen.
´S avonds zijn we weer terug gegaan naar Railey waar we min of meer hadden afgesproken met Maayke en Bianca. De singa´s waren weer koud en het gezelschap goed. Lekker gepraat met Bianca en pool les gehad van een aussie. Om een uur of 4 houden Dennis en ik het voor gezien en laten de rest van de jongens achter in een van de barretjes. Morgen ochtend vertrekken we weer uit Tonsai
Om moeten om 9 uur uit de veren. Want we gaan morgen naar Pakbara. Diep in het zuiden van thailand

Uiteraard hadden we ons dik verslapen en was de bus naar Pakbara al vertrokken.
Na een lekker ontbijtje bij de MacDonalds hebben we een taxi busjes geregeld die ons voor 7 euro per persoon naar pakbara wilde brengen. Een reis van ongeveer 4 uur.
Pakbara ligt dus in het diepe zuiden van thailand. Het is moslim territorium hier en dat zie je aan alles. Het is hier heel erg arm, veel moslims en politie en militairen op straat.
Een aantal kilometers verder op zijn gister een aantal bommen afgegaan en een drive by shooting geweest. Dus enige waakzaamheid is hier wel verstandig.

We hebben een cheap ass room vlakbij het strand voor 1.10 euro per persoon. Dus dat is echt geen geld. Morgen gaan we naar een eiland hier voor de kust waar per jaar nog geen 20.000 toeristen komen en geen grote resorts staan. De stranden wit en verlaten en ongerepte natuur.
Dus dat wordt hem wel. Eindelijk weg van de massa toerisme en de schreeuwerige neon reclames.

Tot de volgende keer!!!!

• 20 December 2008 - 17:52

Hilda:

Mooi verslag Stefan, het gaat echt boeiend worden! Ha,ha. Ben wel een beetje jaloers hoor. Hoop dat je daar een te gekke kerst, en jaarwisseling mee gaat maken. Maar dat zal wel gaan lukken toch? In iedergeval tot horens en alvast een goed 2009 gewenst

• 22 December 2008 - 05:07

Stefan Schenk:

Hoi Tante

Ik heb het prima naar me zin en beleef een hoop. We gaan kerst vieren in een natuurpark waar we in drijvende hutjes op een meer gaan slapen, in boom hutten en bij zeenomaden dus dat wordt weer een heel avontuur.

Voor de mailinglist staat hier rechts in een kolom "blijf op de hoogte" vul daar je email adfres in en dan krijg je elke keer als ik wat upload een berichtje