weekendje phi phi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Stefan Schenk - WaarBenJij.nu weekendje phi phi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Stefan Schenk - WaarBenJij.nu

weekendje phi phi

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Stefan

18 December 2008 | Thailand, Bangkok

Op het moment van schrijven is het maandag, 15 december 2008.
Het is rond zessen en ik zit op een terrasje, We zijn nu 4 dagen op Koh Phi Phi
Koh Phi Phi bestaat uit vier eilandjes met wonderschone baaien.
Op een van die stranden is de film `the beach opgenomen met Leonardo di Caprio

Op 12 dec werd er zoals ik in een van mijn eerdere verhalen een full moon party georganiseerd.
We waren s middag langs die bar gelopen en toen waren ze van alles aan het opbouwen.
Rond een uur of negen aangekomen zat er een gozer op een gitaartje te spelen en te zingen.
Hij was best goed en het was een relaxed atmosfeertje. Fakkels in het water, leuke muziek, warm weer en koude singhas. Weer heel vervelend.
Toen die jongen klaar was met zingen zijn we wat gaan eten in een restaurantje naast de hippie bar. Toen we gingen zitten en een kregen we de uitgebreide kaart en bestelden we bier.
Na een kwartier eindelijk een keuze hebben gemaakt. Kregen we te horen dat de keuken gesloten was. Dat was best wel bijdehand eerst de kaart geven en drank opnemen en daarna vertellen dat we niets konden eten. Dus boos liepen we weg.
Opeens werden we in het Nederlands terug geroepen door een jongen wat later de eigenaar bleek te zijn. Hij heeft het uiteindelijk toch voor ons kunnen regelen, en die luie thai weer aan het werk gezet.
Na het eten hebben we hier en daar een biertje gedronken maar het was niet al te druk.

Verder heb ik van het weekend weinig boeiends gedaan.
Beetje chillen aan de rand van het zwembad met een boek en van het weertje genieten.
We zijn naar een viewpoint geweest om de zonsondergang te zien.
Helaas was het iets wat bewolkt zo dat het een beetje tegen viel en de klim was verschrikkelijk.
Een paar honderd meter berg op. Het zweet kwam met straaltjes uit me lopen
Volgende keer wel zonsondergang vanaf het strand bekijken.
De rest van de avonden hebben michels en ik door gebracht bij een bar op het strand.
Biertje, bucket (emmertje met drank en fris) en wat sambuca. Prima!

Ik ga me biertje op drinken en vanavond after full moon party at the hippies bar, jajaja het wordt allemaal lekker uit gemolken maar ons hoor je niet klagen.
Lekkere muziek gratis bbq op het strand en uiteraad mooie meisjes.

Morgen staat een 24 uurs trip op de planning. We vertrekken uit ons hotel en gaan met een boot de omgeving verkennen. We doen 4 locaties aan waar we gaan snorkelen. Kayakken, aapjes kijken en hopelijk met dolfijnen en haaien zwemmen. Alle maaltijden en materialen zijn in begrepen en we slapen op de boot of we kunnen kamperen op het strand waar die film the beach is opgenomen.
Dat wordt dus wel een avontuurlijk dagje. Meer hier over de volgende keer.

Volgende verhaal komt waarschijnlijk vanaf krabi.
We vertrekken na die 24 uur tour weer terug naar het vasteland.
Doei doei en hoe koud is het bij jullie ;)

HAHAHAHA