Tet party!!! - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Stefan Schenk - WaarBenJij.nu Tet party!!! - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Stefan Schenk - WaarBenJij.nu

Tet party!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Stefan

29 Januari 2009 | Vietnam, Hoi An

Happy Newyear,( Chuc mong nam moi)
25 Januari 2009
Het is vanavond Tet. Chinees nieuw jaar. Ik ben nog steeds in Hanoi en heb een hele nieuwe crew ontmoet. Twee gasten uit Zweden, Nas en Roland, Joe (GB) Ben en Amelia (New Zealand)en een hele groep bloed mooie Australische chicks. Die voor een korte vakantie (1,5 mnd) door zuid-oost Azie reizen.
Overal op straat zie je de voorbereidingen voor Tet. Een aardig Vietnamees mannetje verteld ons dat alles voor de aankomende dagen dicht gaat en dat het overal groot feest is.
Ze hebben op een eilandje in de rivier die midden door de stad heen loopt een soort kermisje opgebouwd. Er zijn niet echt super wilde attracties zoals wij die kennen maar dingen zoals blikjes gooien, Darten met een grote dartpijl met een grote veer en meer van dat soort spelletjes.
De prijzen variëren van een blikje bier to een zak chips. Of natuurlijk gewoon cash geld, want net zoals de meesten Aziaten houden de Vietnamese ook wel van een gokje.
We nemen een heerlijk diner bij een locaal tentje waar we 5 locale gerechten proeven voor ongeveer 4 US dollar. Daarna hebben we een balkon party gehouden in ons geusthouse. Fles Bacardi gekocht en wat cola en gezellig op het balkon voor drinken met de meiden.
We hadden allemaal de zelfde t-shirt gekocht dus we waren helemaal in de stemming voor oud en nieuw. We waren allemaal al aardig dronken en we zijn op straat gaan zitten bij een groep Vietnamese mannen die ook aardig wat op hadden. Ook al spraken hun geen woord Engels en wij uiteraard geen vietnamees rmaakten we ons prima. We zongen voetbalachtige liedjes over Vietnam en Hoi An en die gasten vonden het prachting. Door ons gezang en geklap kwamen er al snel meer mensen bij onze groep zitten. Wat de eigenaar van het straatstalletje natuurlijk helemaal te gek vond en ons gratis bier gaf. We hebben hier denk ik een uur of twee gezeten, gedanst en gezongen.
Daarna zijn we naar een club gegaan waar eigenlijk alleen maar westerlingen waren.
Beetje jammer maar ik heb me evengoed prima vermaak op muziek die ik eigenlijk haat. Maar het gezelschap was goed dus wat maakt het dan ook uit.
The Countdown
Eindelijk was het moment daar bijna twaalf uur en het jaar van de Os zou bijna beginnen.
We liepen de club uit en tot onze grote verbazing was de straat die een uur daarvoor vol was met mensen. Er helemaal verlaten bij lag. Er was bijna niemand op straat. Geen vuurwerk geen mensen massa die elkaar gelukkig Nieuwjaar wensde. Grote anti-climax dus. Verbaasd keek iedereen elkaar en zijn we maar weer verder gaan dansen inde salsa club. Iedereen was onderhand behoorlijk dronken en het was een grote bende. Er werd op de tafels en banken gedanst en we waren natuurlijk in de middelpunt vande belangstelling met al onze vietnamese t-shirts. Om een uur of twee zijn we maar naar het hotel gegaan want bijna iedereen was al naar huis.
Het was al met al een geslaagde avond maar niet echt wat ik er van verwachtte.
De volgende dag ben ik vroeg opgegaan om een plaatsje inde bus te regelen. We vertrekken de dag er na Naar Nha Trang. Een kust stadje 520 km naar het zuiden van Vietnam.
Daarna zijn enkele van onze groep naar het strand gegaan en sommige waren te verrot om van hun kamer te komen. Op onnze gehuurde fietsen zijn we naar het strand gegaan. Het strand ligt opngeveer 5 km vanaf het centrum en is een heerlijk tochtje op van je kater af te komen
Het strand van Hoi An is opzich prachtig maar je waaide echt van je zonnebedje af. Dus we hebben niet echt heel lang gelegen. De hoogtepunt van de middag was dat er nog meer Australische chicks bij ons kwamen liggen. Vriendinnetjes van de andere Australische meisjes die al bij ons waren.
Eigenlijk zouden we die avond gezellig thuis blijven maar door de aankomst van deze hotties besloten we om toch met hun wat te gaan drinken wat eigenlijk precies dezelfde taferelen opleverden als de dag ervoor.Eerst bier drinken met die Vietnamese mannetjes en daarna dansen in de salsa club. We hadden alleen deze keer van die idote rijstehoedjes gekocht en zijn daarmmee uit gegaan. Wat uiteraard hilarische foto's opleverden. Ik zal ze binnenkort weer proberen te uploaden naar me hyves.
Om twee uur na weer veels te veel gedronken te hebben. Te veel gedanst heb op super foute muziek en lekker heb lopen sjansen zijn we weer naar het hotel gegaan.
Ik werd weer vroeg wakker en we zijn weer met de groep richting het strand gefietst. Omdat er een te harde wind op het strand was zijn we een super de luxe resort binnen gelopen en zijn we bij een heerlijk zwembadje gaan liggen. Ze vroegen wel om ons kamer nummer waarop we allemaal maar gewoon een nummer zeiden konden we gelukkig blijven liggen. Heerlijk zonnebaden en een beetje zwemmen en lezen. Om een uur of 4 zijn we terug gegaan om wat te eten voordat we de bus in moeten om naar Nha Trang te reizen. We bestelden met ze alle cheeseburgers met friet. Die bestelling leek heel erg moeilijk te zijn want het duurde eeuwen. Na een uur gewacht te hebben moesten we echt weg omdat we anders de bus zouden missen. Uit eindelijk kwamen de broodjes toch maar waren die idioten gewoon de hamburgers vergeten. We hadden dus eigenlijk gewoon een broodje kaas. Weer wat geleerd een cheeseburger in Vietnam is een broodje kaas en je moet je beef er extra bijbestellen. Uiteraard moesten we hier hartelijk om lachen maar moesten we ons terug haasten om de bus te halen.
Volgende stop is Nha Trang

Bekerloting AZ-NAC eerste week maart
    Groet en Take Care!

• 29 Januari 2009 - 14:49

Robert En Afra:

Hoi Steve leuk dat je allerlei mensen en dus ook culturen ontmoet. Wat een levenservaring krijg je gratis nou ja bijna gratis bij je reis.
    En weer een busreis maken je zal wel een hele stapel tickets hebben zo onderhand. Nou man HAVE FUN en ben benieuwd naar de foto's je zal er heel wat gemaakt hebben zo onderhand.

• 29 Januari 2009 - 15:19

Maayke En Bianca:

He Stefan!

Hier even een berichtje van de twee meiden van Railay(gaat er een lichtje branden)?
    Waren even benieuwd hoe je reis zich is gaan vormen.Je bent dus wel alleen verder gegaan?
    Zo te lezen vermaak je je helemaal super!
    Wij zijn sinds twee weekjes helaas weer terug!!

Have fun,groetjes!

• 30 Januari 2009 - 14:55

Stefan:

Robert en afra: Mijn camera is gestolen in bangkok en heb om geld technische redenen nog steeds geen nieuwe gekocht. Maar gelukkig zijn me mede reizigers zou aardig om hun foto's met mij te delen door ze op me laptop te zetten.

Bianca en Maayke: Natuurlijk kan ik jullie nog herrineren. het is zeker wel weer wennen om thuis te zijn? Waren de laaste weken van jullie reis goed?

groetjes

• 03 Februari 2009 - 15:38

Joris:

Steef! Updaten die handel is alweer paar dagen stil...;)

Rustig aan hoor pik, was leuk je ff te horen over de telefoon op mn carkit samen met sieto haha, net in een qlimax van een hardcorenummer kom jij er opeens tussendoor wat een timing :D

• 05 Februari 2009 - 08:43

Stefan :

2 joris: hahaha Ik heb een nieuwe blog klaar liggen. Ik zit nu in een internet cafe maar ga een wifi spot uitzoeken zodat ik me blog weer kan uploaden.

greetz!