Good morging Vietnam!!!! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Stefan Schenk - WaarBenJij.nu Good morging Vietnam!!!! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Stefan Schenk - WaarBenJij.nu

Good morging Vietnam!!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Stefan

22 Januari 2009 | Vietnam, Hanoi

Good morning Vietnam!!!

Ik ben twee dagen in Vietnam en het bevalt me prima. Het is een compleet andere cultuur als Thailand en Laos. Vietnam is communistisch en dat verschilt nogal met het boeddhistische Thailand en Laos. De mensen zouden opdringerig en brutaal zijn. Maar ik vind dat heel erg meevallen.
Ze lachen veel en ze zijn heel erg behulpzaam. De dong in nationale munt en 17.000 dong is 1 dollar.
Het land heeft ongeveer 82 miljoen inwoners. Vietnam is een lang gerekt land. 1600 km lang ongeveer en is ietsje grote als Italië. Ik ga Vietnam verkennen per bus. Ik heb een open busticket gekocht en doe 5 stops onderweg naar Ho chi ming city (saigon)

19 januari 2009

We konden lekker uitslapen na een gezellige nacht in Vientiane. Dennis was vroeg op gestaan want zijn vlucht naar Seam Reap vertrok al heel vroeg in de morgen.
Panna en ik hebben overdag weinig gedaan. Lekker ontbeten bij een Frans bakkertje en wat inkopen gedaan voor de reis naar Hanoi. S’middag kwamen we Matt en Jade (Aus) die net aangekomen waren in Vientane. Hun reisden die zelfde dag ook door naar Bangkok dus we hebben alleen gezellig even in een restaurantje gezeten om de afgelopen weken nog even rustig te evalueren. “It has to be illegal to have so much fun” zeiden de aussies. En ik kan ze geen ongelijk geven. Om 17 uur namen we afscheid but we’ll meet again.

Om 17 stond de tuk-tuk klaar om ons naar de bus te brengen. In de tuk-tuk ontmoeten we Tito uit mexico. Die ook naar Hanoi gaat. De bus waar we in reizen lijkt op het eerste gezicht wel ok.
Het duurt allemaal onwijs lang en de bus stopt om de haverklap voor onverklaarbare redenen.
Op een gegeven moment stopt de bus langs de kant van de weg. Waar een andere buis geparkeerd stond. Die bus was de dag ervoor kapot gegaan en die mensen hebben 24 uur!! Gewacht om opgepikt te worden door onze bus. Kut voor hun maar ook klote voor mij want daar ging me riante zit plaats en moest ik naast iemand anders zitten. Wat een hell. De verdere reis verliep traag en om 2 uur s’nachts ging opeens de motor uit en de lichten en en we reden zonder uit leg niet meer verder,

Het bleek later dat we bij de Vietnamese grens waren aangekomen waar we moesten wachten omdat de grens gesloten was. De grens is open van 6 uur s morgens to 23 uur s’avonds. Lekker gepland dus. Not! Om 6 uur konden we dus eindelijk de grens over waar het al vreselijk druk was. Het was een chaos aan de Laos kant. Na veel getrek en geduwd heb ik redelijk snel mijn exit stempels binnen en konden we Vietnam betreden. Daar was het allemaal iets beter geregeld om dat een douanier alles in goede bannen leidde. We waren redelijk snel door de douane maar met d bus duurde het fuckin lang. We hebben 4 uur langs de kant van de weg gezeten tot dat de bus door de douane was. Uit eindelijk vertrokken we op 11 uur vanaf de grens om eindelijk de reis voor te zetten naar Hanoi. Het duurde verschrikkelijk lang en om 23.30 s avonds kwamen we uit eindelijk aan in Hanoi.

We werden gelijk naar een het Democracy hotel gebracht. Waar we met zijn drieen een kamer namen voor 6 dollar per nacht. Tito panna en ik zijn bijna gelijk gaan slapen om de dag er na fris wakker te worden.
Ik werd s morgens om 9 uur wakker van allemaal herrie van het verkeer buiten.
Wat een wereld van verschil met de nacht er voor. De straten zijn super druk met motorbikes taxi’s en schreeuwende mensen. Alles rijd door elkaar heen en er lijken hier wel geen verkeersregels te zijn. Amsterdam is een rustig dorpje vergeleken met deze chaos.
Ik heb de hele dag een beetje rondjes gelopen en de drukte van de stad bewonderd.
S’avonds zijn Tito, Panna en ik naar een restaurantje gegaan waar we heerlijk vietnamees hebben gegeten. Echt top. Daarna zijn we uiteraad nog voor een biertje gegaan maar er was eerlijk gezegd niet heel veel aan.

22 januari

Vandaag reizen we verder naar Hue, we worden om 18.00 uur opgepikt en komen de dag erna om 07.00 uur aan in Hue. Verder zijn we naar de prison museum geweest. Waar de fransen de Vietnamese politieke opstandelingen vasthielden in 1930. Daarna is de gevangenis gebruikt door de Vietnamezen om Amerikaanse piloten vast te houden die gevangen waren genomen in de Vietnam oorlog. Heel indrukwekend allemaal. Ik zal de foto’s binnenkort op me hyves zetten.
De ex-presidents kandidaat John mcCain werd hier ook vast gehouden en zijn piloten pak en foto;s van hem worden in het museum tentoongesteld. Na een uur in het museum rond hebben gelopen zijn we per motortaxi naar het hotel terug gegaan om ons klaar te maken voor de trip naar Hue. Waar ik de foto’s zal uploaden en het vervolg van mijn avontuur vandaan komt.

Tam biêt (doei)

  • 22 Januari 2009 - 09:41

    Afra Robert Scenk:

    Zo man weer een lekkere reis gehad ja dat is wat anders he als hier met een strippenkaart reizen. Vietnam lijkt mij ook wel een land waar een hoop te zien is er is heel wat gebeurd daar. Leuk dat je zoveel mensen ontmoet wat een ervaring moet dat wezen zeg. Hier regent het weer eens duurt nog wel een paar dagen volgens Pietje Paulesma. Nou man veel plezier en hou je haaks en thake care en see you.

  • 22 Januari 2009 - 10:26

    Geert:

    Een leuk verhaal weer
    Veel plezier in Vietnam
    Groet Pa

  • 22 Januari 2009 - 11:50

    Leroy:

    Heee Stefan Gekkenhuis weer met al deze top verhalen ken je wel een boekschrijven!!!! Geniet er nog van, na het lezen van al deze verhalen wil ik volgend jaar ook wel zo iets doen wat een leven daar!

    Gr. Leroy

  • 22 Januari 2009 - 12:12

    Geert:

    2009 jaar van de Os
    klopt dat?

  • 22 Januari 2009 - 14:09

    Hilda:

    Wat een geweldig verslag Stefan, veel sukses met de volgende trip! Groetjes vanuit een donker,saai, koud, regenachtig Sittard.
    Tam biet (Bert zou zeggen,biet dat lust ik niet).

  • 23 Januari 2009 - 10:21

    Sanne Van Den Berg:

    Hey Steef,

    Echt super om al je verhalen te lezen!! Heel veel plezier nog!!

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Stefan

Actief sinds 03 Okt. 2008
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 22282

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2010 - 24 November 2010

Incredible India

17 Februari 2010 - 07 April 2010

7 weken zuid-oost azie

08 April 2010 - 30 November -0001

highland breeze at the medeterean

Landen bezocht: