Sabai dee deze keer vanuit Vientiane - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Stefan Schenk - WaarBenJij.nu Sabai dee deze keer vanuit Vientiane - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Stefan Schenk - WaarBenJij.nu

Sabai dee deze keer vanuit Vientiane

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Stefan

17 Januari 2009 | Laos, Vientiane

Hallo weer een berichtje je van jullie favouriete globe trotter.
Ik heb weer een aantal dagen niets van me laten horen maar dat komt deze keer niet omdat ik
Te druk was met andere dingen. Maar omdat ik de afgelopen dagen niet veel heb uitgespookt omdat ik ziek was. Ik heb drie dagen met koorts en misselijkheid en hoofdpijn in me zweethutje gelegen. En heb niet veel anders gedaan dan slapen. De dagen dat het wat beter ging heb ik door gebracht een een van de vele restaurantjes waar ze tv-series uitzenden. Ik heb tientallen episodes van Simpsons, family guy en friends bekeken. Vangvieng is nog niet zo’n erge plaats om ziek te zijn.
Mijn reisgenootjes vermaken zich prima en gaan bijna elke dag de rivier op om zich helemaal naar de klote te zuipen en te tuben. Helaas ben ik maar een twee dagen mee geweest en was ik niet top fit.
Maar toch heb ik er van genoten.

Ik zit nu na een bus reis van een kleine 5 uur in de hoofdstad van Laos. Vientianne.
Vientianne ligt aan de mekong rivier en is de grootste stad van Laos. Heb weer het idee dat ik weer terug ben in de bewoonde wereld. Hier geen bamboe hutjes maar de franse architectuur overheerst hier. Op zich allemaal heel mooi al zouden de panden wel een likje verf kunnen gebruiken.
De guesthouse die we hebben uitgekozen ligt op steenworp afstand van de mekong rivier.
Op zich best leuk alleen wordt ik helemaal lek gestoken door die kut muggen.
Ik ben sinds dat ik aan die verhaal begonnen ben zeker 5 keer geprikt. Tyfus beesten!!!!
Ik ben gestopt met me anti malaria pillen want ik had het idee dat ik er eerder zieker werd dan dat het beschermd tegen malaria. Ik gebruik nu doxicycline en dat moet ook goed werken.
Ik moet alleen de dokter bellen hoe lang ik dat spul kan gebruiken zonder er resistent tegen te worden. Weet iemand dit misschien?

Maandag vertrek ik weer uit Vientianne en dan zal de reis verder gaan in Vietnam. De volgende stop is Hanoi. De hoofdstad van Vietnam. Me buskaartje kost slechts 18 dollar voor een 20 uur durende rit. Geen geld dacht ik zo. Ik reis waarschijnlijk in me eentje naar Hanoi, waar ik een aantal dagen wat Vietnamese cultuur ga opsnuiven. Daarna ga ik verder met een trein die van het noorden naar het zuiden zal brengen. In 5 stops kom ik dan een aantal weken later aan in Saigon.
Dat beloofd weer een leuk avontuur. Ik hou jullie op de hoogte.

Sabai dee

Wist je dat….

• Ik al 38 dagen op reis ben, en me nog geen moment verveeld heb.
• Ik ongeveer 17.000 km heb afgelegd in een2 vliegtuigen , 2 nachttreinen. 3 veerboten. 3 mini busjes en twee VIP bussen en talloze tuk-tuk ritjes.
• Ik op 19 verschillende locaties heb geslapen. Phuket(2), Phi Phi(2), Tonsai, Pakbara, Tarotao, Surat Thani, Khao Sok(2), Bangkok(3), Chiang Mai, Chiang Khong, Luang Prabang, Vangvieng.
• Ik in die tijd heb ik ongeveer 8 liter Tom Yam soep gegeten. Ontelbaar veel garnalen en enkele kilo’s rijst.
• Er een shoot to kill policy is tegen drugs dealers in Thailand.
• Dat van elke jongen in Thailand verwacht wordt hij een aantal maanden monnik wordt.
• Dat het minimumloon in Bangkok 4.50 dollar per dag is.
• Thailand ongeveer 65 miljoen inwoners heeft waarvan ongeveer 10% in Bangkok woont.


  • 17 Januari 2009 - 11:09

    Robert & Afra Schenk:

    Hallo Stefan jammer dat je zo ziek bent was hoop dat je een beetje aansterkt. En wat een rotbeestjes he die muggen van malaria en pillen heb ik geen verstand dus kan je niet helpen. Hoop dat je weer een mooie en voorspoedige bus reis hebt. He man HAVE FUN en we wachten in het natte (het regent dus hier weer) op de foto's en de verslagen.

    Groetjes Rober Afra en Boys en Girls en Kids.

  • 17 Januari 2009 - 13:38

    Jeroen (haarlem):

    Hoi stefan, vond deze site vandaag en heb alle verhalen gelezen (en meteen locaties even opgezocht met google earth!). Echt gaaf en ik ben eigenlijk wel jaloers want lijkt mij eigenlijk ook wel heel erg gaaf. Jammer dat jullie uit elkaar zijn gegaan, maar zo te lezen vermaak je je goed. Succes met je rit naar Hanoi!
    Zal het blijven volgen.

    Greetz van Jeroen uit het saai NL

  • 17 Januari 2009 - 15:36

    Bert En Hilda:

    Hai Stefan,
    Dankjewel voor het mooie verslag dat je weer hebt gemaakt! We zijn weer veel te weten gekomen! Je zou een boek kunnen schrijven, denk dat het goed verkocht wordt(hi,hi)Jeetje dus daar kan ook ziek worden, en wat een rot muggen zeg! Hier heerst de griep, we zijn aan het snotteren en hebben koppijn! Gelukkig ben jij weer aan het opknappen, veel plezier bij het volgende avontuur,

    groetjes, Bert en Hilda

  • 18 Januari 2009 - 06:16

    Stefan:

    2 Robert en afra; bedankt voor de reactie, Ik zal vanmiddag de ggd maar gaan bellen.

    2 Jeroen: Hej leuk man dat je mee leest.Ga je nog wel eens te feesten?

    Greetz!!!

    2 Bert en Hilda: Ik ga er in iedergeval een album voor me zelf maken. Ik ben nu weer 100% fit gelukkig maar. Jullie veel beterschap!

  • 18 Januari 2009 - 08:37

    Jeroen:

    Nee ga niet zo vaak meer naar feesten, ben daar wel beetje klaar mee :)
    Reis je trouwens nog steeds volgens een vooropgezet plan of ga je gewoon naar willekeurige plekken toe nu?

  • 18 Januari 2009 - 10:27

    Hoi:

    Hier hollands uienweer
    regen en wind
    Gisteren dus Snert gegeten dat gaat er altijd wel in.
    Wat die muggen betreft probeer ook uiengeur.Smeer je ermee in! Helaas zijn die steekmuggen vrouwtjes zodat die ook wegblijven dan haha!
    doxycicline is m.i. een antibioticum en dus meestal voor een bepaalde beperkte periode
    Nou veel plezier weer onderweg naar Vietnam
    Groet Pa

  • 19 Januari 2009 - 05:24

    Stefan:

    2 jeroen. Ik heb een lonely planet in me rugtas. De reisbijbel voor backpackers en ik had een globaal reis plan maar dat werkte niet echt. dus ga nu gewoon naar mooie plekken die worden aangeraden door mede reizegers of die in de planet staan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Vientiane

Stefan

Actief sinds 03 Okt. 2008
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 22257

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2010 - 24 November 2010

Incredible India

17 Februari 2010 - 07 April 2010

7 weken zuid-oost azie

08 April 2010 - 30 November -0001

highland breeze at the medeterean

Landen bezocht: