Incredible India - Reisverslag uit Jālgaon, India van Stefan Schenk - WaarBenJij.nu Incredible India - Reisverslag uit Jālgaon, India van Stefan Schenk - WaarBenJij.nu

Incredible India

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Stefan

13 Oktober 2010 | India, Jālgaon


Het eerste seizoen op de highland Breeze was geweldig. Ik ben op verschrikkelijk mooie plaatsen geweest. De mediteraanse marktjes en produkten zijn natuurlijk een geweldige bron voor inspiratie als kok.
Ook de regatta's die we gevaren hebben in Sardinie en St. Tropez waren geweldige ervaringen. De city trips naar Barcelona, Athene en Nice waren een welkome afwisseling van het leven op de boot.
De highland breeze is nu uit het water voor onderhoud, dat betekend dat ik 7 weken vakantie heb.Deze keer gaat mijn reis na India!.

Na een lange reis via Nice, Barcelona en London ben ik aangekomen in Mumbai. Mumbai is een chaotische,vieze benauwde metropool.
De eerste dag was ik hier compleet de weg kwijt. Het openbaar vervoer is slecht geregeld en ik wist niet hoe ik me moest verplaatsen. Snel weg dus. Na een trein rit van 13 uur ben ik in Goa aangekomen.

Goa staat bekend om zijn stranden en trance parties. Noem mij verwend maar de stranden vielen VIES tegen. Overal ligt troep en het ruikt er ook niet erg fris. Niet ideaal dus om lekker te relaxen en te zonnebaden. De drank en het eten is lekker goedkoop maar de beroemde goa trance feestjes zijn nog niet begonnen. Ik ben er te vroeg in het seizoen. Erg jammer want ik was wel benieuwd naar een Indian style house party.

Na Goa heb ik de bus genomen die me naar Aurangabad heeft gebracht. dit duurde 16 uur op zeer slechte wegen. De bus was redelijk uit te houden en had volop aandacht aangezien ik de enigste toerist in de bus was.

In Aurangabad heb ik een gids genomen die me op de eerste dag de stad en een hindu festival heeft laten zien. Erg intressant hoe de mensen hier hun goden aanbidden. Eerst bidden in een tempel en daarna gezellig de kermis op :) De kermis attracties zouden bij ons nooit door de veiligheids eisen komen maar daar hebben ze hier maling aan. De volgende dag brengt Gabbu (mijn gids) me naar Ellora en Ajanta waar er 51 grote zijn gemaakt door boedistische monniken. Hier hebben ze twee complete dorpen uit de berg uitgehouwen. Dit alles met hamer en beitel onvoorstelbaar! Er gaaf om te zien en wat een werk moet dat geweest zijn om om die tempels te realiseren. Foto's zal ik op mijn facebook uploaden zodra ik ergens internet vind wat snel genoeg is. Als ik het hier probeer zit ik er over 7 weken nog :)

Morgen gaat mijn reis verder naar Varnassi een heilige stad aan de Ganges rivier. Weer 23 uur treinen maar Varnassi moet een van de hoogtepunten van India zijn. Ik ben benieuwd.


  • 13 Oktober 2010 - 14:05

    Leroy:

    Hij is weer op vakantie volgens mij doe jij het allemaal het best van ons allen hier in Nederland!! Have fun these 7 weeks and keep discovering! Cheers, Leroy

  • 13 Oktober 2010 - 15:34

    Elizabeth:

    Echt supergaaf dat je weer aan het reizen bent! Ben jaloers! Ach wie weet ;-)
    Veel plezier en doe voorzichtig!
    Groetjes Elizabeth

  • 14 Oktober 2010 - 17:08

    Hilda:

    Weer een mooi verslag Stefan, en leuk om je op deze wijze te kunnen volgen. In de kerstvakantie gaat Anita naar India voor 2 weken,
    greatzzzz, van ons

  • 14 Oktober 2010 - 23:02

    Geert:

    Hoi,
    Een mooi reisverslag weer over een wereld heel anders als de onze.
    Ik heb onlangs een documentaire gezien over India ,echt heel mooi en ook schrijnend de armoede enz.Maar ook hoe de mensen hun geloof beleven en daarmee vredelievend en met respect voor elkaar mee omgaan.Een zeer mooie en leerzame ervaring lijkt het me dus dat te zien te beleven en te proeven.
    Groet Pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Jālgaon

Incredible India

Recente Reisverslagen:

22 Oktober 2010

Varanasi en Nepal

13 Oktober 2010

Incredible India
Stefan

Actief sinds 03 Okt. 2008
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 22265

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2010 - 24 November 2010

Incredible India

17 Februari 2010 - 07 April 2010

7 weken zuid-oost azie

08 April 2010 - 30 November -0001

highland breeze at the medeterean

Landen bezocht: