highland breeze in Mallorca - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Stefan Schenk - WaarBenJij.nu highland breeze in Mallorca - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Stefan Schenk - WaarBenJij.nu

highland breeze in Mallorca

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Stefan

18 Mei 2010 | Spanje, Madrid

Ik ben al weer een tijdje terug uit het verre oosten maar ik ben nog steeds aan het reizen. Na een korte stop in Holland ben ik weer op pad. Deze keer met de boot! De laatste paar dagen in Thailand vond een geweldige vacature op marktplaats. Eenmaal geland op schiphol heb ik gelijk gebeld om een afspraak te maken. Gelukkig hadden ze nog geen kok gevonden en kon ik de dag erna gelijk op gesprek komen.
Het gesprek vond plaats in Blaricum. Strak gekleed in me nieuwe maatpak had ik afspraak met de stewardess van de boot. Het gesprek ging heel erg goed en de dag erna kreeg ik een belletje dat ik aangenomen was. Drie dagen later zat ik al weer in het vliegtuig naar Mallorca.
o Mallorca is de thuis basis van de highland breeze. Een 35 meter zeiljacht voorzien van alle luxe. De eigenaar is directeur van het kleding merk Gaastra en Mcgregor. Niets is te gek en geld speelt geen rol voor hem. Alles kan en niets anders dan het beste is goed genoeg. De boot is voorzien van 5 hutten waar in het totaal 12 mensen kunnen overnachten. De crew bestaat uit 5 man. De kapitein, stewardess, engenineer, deck hand en ik de chef. We worden hartstikke goed opgevangen door de rest van de crew waardoor ik me al snel thuis voel op de boot. Ik deel mijn hut met de deckhand en de enigeer. Twee aardige gasten van mijn leeftijd.
o De eerste paar dagen heb ik de keuken uitgemest en de voorbereidingen getroffen voor de eerste week met de eigenaar aan boord. Hij kwam samen met 4 kids en zijn vriendin een weekje genieten op van de spaanse eilanden Mallorca en Ibiza. De kinderen zijn erg beleefd alleen wel een tikkeltje verwend. Pappa koop alles wat hun kleine hartjes begeren . Mijn kook kunsten vielen gelukkig goed in de smaak dus ik mag langer blijven. Ik hoef niet hard te werken maar moet wel altijd klaar staan als iemand trek heeft in iets lekkers. Naast het werk blijft er genoeg tijd over voor leuke dingen. Ik ben al een aantal keer lekker uit eten geweest om de specialiteiten van Spanje beter te leren kennen.
o Nu ik dit schrijf zit ik heerlijk om 22.30 in me T-shirtje van een aantal tapas en een heerlijk lokaal wijntje te genieten op een leuk pleintje vlakbij de haven. Gister heb ik met een huur auto heel Mallorca verkend. Ik vermaak me dus prima. De rest van de week hebben we geen gasten dus kan ik alle marktjes, specialiteiten winkels en visafslagen verkennen. De mooiste producten liggen hier in de schappen en op de markt. Prima plek om kok te zijn. De rest van de zomer varen in het middellandse zee gebied en zullen we een aantal havens langs de Spaanse, franse, Italiaanse en Griekse kust aan doen. Ik kijk hier erg naar uit om in elk land lokale recepten uit te proberen en mijn kennis verder te verbreedden . Mocht ik het na 6 maanden nog niet zat zijn mag ik de grote oversteek over de Atlantische oceaan maken om een aantal maanden in het Caribisch gebied te varen. Life is sweet!
o Iedereen de groeten thuis en tot de volgende keer!

  • 25 Mei 2010 - 09:01

    PA:

    Hoi,

    Tof je verhaal.Mooie belevenissen weer.Gelukkig heb je het naar je zin daar.
    En mooi weer daar zo te horen en te zien op te weerberichten.
    Welke omgeving zit je nu?
    Mail je nieuwe mobiele nr. ff als je die hebt,
    Groet Uit Egmond

  • 01 Juni 2010 - 11:23

    Sirik:

    Hey Stefan,

    Dit klinkt echt wel goed, leuk werk en je ziet ook nog wat van Europa. En zoals je al zei lekkere streek gerechten uit proberen. Succes.

    Groeten Sirik

  • 30 September 2010 - 14:33

    Hilda:

    Hai Stefan!
    Nou, je hebt het weer goed voor elkaar zo te lezen. Geweldig voor je hoor. Ben benieuwd waar je momenteel verblijft.
    groetjes vanuit Sittard

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Stefan

Actief sinds 03 Okt. 2008
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 22287

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2010 - 24 November 2010

Incredible India

17 Februari 2010 - 07 April 2010

7 weken zuid-oost azie

08 April 2010 - 30 November -0001

highland breeze at the medeterean

Landen bezocht: