Nha Trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Stefan Schenk - WaarBenJij.nu Nha Trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Stefan Schenk - WaarBenJij.nu

Nha Trang

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Stefan

05 Februari 2009 | Vietnam, Nha Trang



Mijn laatste bericht is al weer van meer als een week geleden dus ik heb weer veel te vertellen.
Na ons avontuur in hoi An. Zijn we met zijn alleen met de nachtbus naar Nha Trang gegaan.
Het lijkt voor mijn gevoel of het weken geleden is dat ik Hoi An heb verlaten, het is echter 9 dagen geleden. En heb in de tussen tijd twee steden gehad. De eerder genoemde kust plaats Nha Trang en ja wel de hoofdstad van Vietnam. Ho chi ming city oftewel Saigon. Daar ben ik 4 dagen geweest en ik ben nu weer terug in Nha Trang. Maar om het allemaal niet te ingewikkeld te maken zal ik gewoon bij het begin beginnen. De foto’s van Tet staan al een paar dagen online op me hyves pagina.

Na ons cheeseburger fiasco moesten we ons terug haasten om de nacht bus naar Nha Trang te halen.
Dus vol op de pedalen naar het hotel waar onze in gepakte tassen al klaar lagen en direct richting het bus station. Uiteraard kwam de bus een uur te laat dus we hadden achter af alle tijd maar je weet natuurlijk maar nooit. Misschien dat je eindelijk een keer een punctuele Vietnamees als buschauffeur hebt, en dan sta je daar met je goeie gedrag en je zware tas.

De bus was gelukkig niet helemaal vol zodat we allemaal genoeg ruimte hadden. De reis liep voorspoedig. We kwamen rond een uur of 7 aan in een zonnig Nha Trang. Op eerste gezicht zag het er allemaal prachtig uit. Mooie boulevard, lang strand en veel winkeltjes, straat stalletjes, restaurantjes en barretjes. Net de Costa Brava!!!
Omdat we de dag ervoor alleen een broodje kaas hadden gehad besloten we om nogmaals maar voor hamburgers te gaan (7am :D) Dit keer zat er gelukkig wel een burger onder de kaas.
Na het ontbijt moesten we op zoek naar een slaap plaats.
Ik was al gewaarschuwd dat het heel erg druk zou zijn vanwege de Vietnamese Nieuwjaars vakantie (tet) Maar dat het zo druk zou zijn had ik niet verwacht. We hebben echt 3 uur in de bloedhete zon met onze tassen rondgelopen, en overal waren we binnenkwamen was het antwoord; full!!!
Echt een nachtmerrie een waar er enkele kamers beschikbaar vroegen ze natuurlijk woeker prijzen.
Uit eindelijk zijn we in een heel erg vies stinkend kamertje terecht gekomen waar we voor 5 dollar per persoon mochten blijven. Het was echt te vies voor woorden maar we dachten dat we de dag erna wel iets beters zouden vinden. Omdat iedereen best moe was van de dagen ervoor besloten we om een strand dagje te houden om daar een beetje bij te slapen.

Het strand viel een beetje tegen. Geen fijn zand zoals in Thailand maar grof grind en er stond best wel een windje, maar ik loopt nu wel te bitchen want volgens mij zijn jullie stinkend jaloers. Stefan ligt in februari in Vietnam met 30 graden op het strand en loopt nog te zeuren over het zand en de wind. Om een uur of vier had ik me kleurtje weer aardig bij gewerkt en zijn we van het strand gegaan om wat activiteiten te boeken. We besloten om de dag erna een 4 eilanden tour te doen.
S avond zijn we uiteraard het nachtleven van Nha Trang ingedoken waar we weer wat oude bekenden tegen kwamen. Echt grappig om zoveel bekenden steeds weer tegen te komen. Na weer aardig wat gedronken te hebben in een backpackers kroeg, the red Apple, zijn we naar de Sailing club gegaan. De after club waar iedereen heen gaat als de kroegen sluiten.
Er was een groot podium op het strand gebouwd en iedereen ging aardig los. Om 5 uur lag ik in me bedje, een kort nachtje want om 8.30 moeten we op eilanden tour.

Na veels te kort te hebben geslapen werd ik toch redelijk fit wakker. Achter af denk ik dat ik gewoon nog dronken was maar het ging me allemaal prima af. We werden op tijd opgehaald door een touringcar die ons naar de haven bracht waar onze boot op ons lag te wachten.
De haven was packed met toeristen. Het is nog steeds Tet dus het was super druk met vietnamese die vakantie in eigenland vierde. Voor de backpacker een hel!!!
De eerste stop was een aquarium. Het was er super druk en de meeste van ons reis gezelschap skipte deze excursie en bleven op de boot wachten. Ik was natuurlijk zo als ik altijd ben wel nieuwsgierig en besloot wel te gaan kijken. Na 2 dollar entree te hebben betaald mocht ik het aquarium in de vorm van een groot piratenschip betreden. Voetje voor voetje schoven we langs de aquaria. Er was opzich niet heel veel bijzonders te zien. Gewoon vissen die ik ook inde soep gooi dus niet heel erg interessant. De kopstukken van het aquarium waren de zee turtles en haaien,(Die worden hier in de soep gegooid) Ik moest letterlijk me weg naar buiten vechten om te ontsnappen alle fotograverende Vietnamezen.

De Volgende stop was Mun eiland waar we mochten snorkelen en zwemmen. Echter moesten we wel 3 dollar extra betalen. Niemand had hier echt zin in aangezien niemand nog had gegeten en nog niet gerevalideerd waren van de nacht er voor. Dus hebben we een uurtje op het bovendek bij geslapen. De volgende stop was een fishing village en was exact hetzelfde als de fishing village ik had bezocht in het Khao Sok natuurpark in Thailand. Daar werd de lunch geserveerd. Als hongerige wolven storten we op het buffet (dat wel gratis was) Het eten was prima. Noodles, rijst, en seafood
Na de lunch stond er een happy hour op het programma met gratis rode wijn. Onze groep liet voor het eerst gratis drank voor wat het was. De volgende en laatste stop was een ander eiland.
Het was er super druk met en ze vroegen 1 dollar entree om het eiland op te gaan. Belachelijk. Er was geen strand. Het water was super vies en overal geschreeuw van de toeristen. Weer besloten we om op de boot te blijven om te zonnen. Tegen vieren waren we weer op de kade en besloten we zolang de vietnamese nog vakantie hebben geen toeristische attracties te bezoeken.

Omdat we uit gecheckt waren bij het smerige hotel moesten we nog opzoek naar een slaap plaats voor die avond. Alles was volgeboekt en na een uur zoeken konden we met zijn negenen bij iemand thuis slapen. Alles werd aan de kant geschoven en werden er drie matrassen op de grond gegooid zodat we toch een plekje hadden om te slapen en de dag erna konden we in het Hotel er naast terecht. Het was weer een hele ervaring om bij deze aardige mensen thuis te slapen. De volgende dagen hebben we weinig gedaan en besloten we om een mini busje te huren om naar Saigon te gaan. Weg van alle vietnamese toeristen en op naar de hoofdstad van Vietnam!

  • 05 Februari 2009 - 09:26

    Robert En Afra:

    Hoi man je bent zo onderhand wel zwart van al die zon denk ik. Hier hebben we weer sneeuw gehad en nu weer regen dus geniet er maar van we zijn zeker jaloers op jouw, lekker terug in holland komen als hier de zon ook weer schijnt.Weer een toeristische trip gehad met veel toeristen maar ja hoort erbij maak je dat ook eens mee. Nou man have fun in the sun.

    Groetjes van Robert en Afra en Kids.

  • 05 Februari 2009 - 09:27

    Robert Afra:

    P.s. Mooie foto's op je HYves hoor wacht met smart op de volgende.

  • 05 Februari 2009 - 10:34

    Stefan Schenk:

    Hoi Robert en Afra: bedankt voor jullie reactie. ik heb inderdaad nu al weer een lekker kleurtje :)

    Ik heb net weer wat foto's geupload naar me hyves. Deze foto's zijn genomen bij chuchi tunnels.

    groetjes terug!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Nha Trang

Stefan

Actief sinds 03 Okt. 2008
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 22258

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2010 - 24 November 2010

Incredible India

17 Februari 2010 - 07 April 2010

7 weken zuid-oost azie

08 April 2010 - 30 November -0001

highland breeze at the medeterean

Landen bezocht: