Hello phi Phi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Stefan Schenk - WaarBenJij.nu Hello phi Phi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Stefan Schenk - WaarBenJij.nu

Hello phi Phi

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Stefan

14 December 2008 | Thailand, Bangkok

Afgelopen donderdag zouden we een motor gaan huren om Phuket island te gaan verkennen.
Maar door mijn inmense kater heb ik voorgesteld om het eiland rond te rijden met de tuk-tuk.
Voor 500 baht werden we de hele dag rond gereden en hebben we echt de toerist uitgehangen.

Phuket is ongeveer 40 km lang en zo’n 20 km breed. Niet al te groot dus. We werden van de ene kant naar het eiland naar de andere kant gebracht. Echt een super leuke manier om de buurt te verkennen. De chauffeur had een kaartje en we hoefde alleen maar aan te wijzen wat we wilden doen. Even naar een strandje voor een verfrissende duik, het glasheldere water is ongeveer 30 graden. Daarna zijn we naar het look out point geweest waar we een paar plaatjes hebben geschoten. Nothing special. Daarna hebben Aris en Boris de gangster uit gehangen op Phuket shooting range. Ze hebben geschoten met een .22 rifle een .44 magnum en een shotgun,
Michels en ik schieten liever op iets anders en houden ons geld in de pocket.
Daarna lekker gegeten in Phuket city waarna we nog een paar strandjes mee pikten en nog zijn rondgereden maar daar heb ik weinig van gemerkt want ik was inmiddels out gegaan door het gebrek aan slaap van de afgelopen nachten, Vanavond echt niet drinken……..

NOT!!! Terug in het hotel besloten michels en ik om een potje te gaan poolen, maar dat kon natuurlijk niet zonder drank. Na twee long island ice tea’s was ik al weer aardig op geknapt en smaakte de heinenkens ook een stuk beter. Niets nieuws dus eigenlijk.
’S Avonds lekker gegeten bij een van de hele straat restaurantjes dat Patong beach rijk is.
Super lekker goedkoop eten, Ik heb sinds mijn aankomst nog elke dag genoten van de Tom Yam seafood soep en ook de pad thai was weer heerlijk. Na een klein blik in de keuken hebben geworpen zijn Aris, Michels, en ik toch maar gaan stappen. Lekker nederlands kletsen en broodjes frinkandel speciaal eten in de Dutch Inn, een hotel/bar van een aardige Rotterdammer. Daarna dansen en sjansen in een van de discotheken op Bangla road. Met de zakken weer vol stompelden we rond een uur of 5 weer richting hotel waar ik uit eindelijk nooit ben aangekomen.

Phi Phi Baby

Om 9 uur s morgens ging de wekker weer waarna ik weer naar het hotel ben gegaan. Michel had geen oog dicht gegaan en hij was nog aardig wasted. Maar na goed nieuws van Boris en Aris kon michels toch nog een paar uurtjes slapen.
We besloten om in plaats van 9 uur om 11 uur te gaan kijken hoe we naar Koh Phi Phi zouden gaan.
Ik liet die ouwe jood dus nog een paar uurtjes op ze rukbunkertje liggen en ging samen met Aris en Boris op zoek naar een tourist info.
Daar regelden we een transfer naar de pier en een ticket voor de ferry. Die ons om 14.30 van Phuket naar Phi Phi heeft gebracht. De hele reis heb ik bijna geslapen omdat ik ook veels te weinig rust had gepakt vanacht. Ik zou was er helemaal klaar mee en zwoor om niet te drinken vanavond.
Bij Phi Phi aangekomen eerst ff de dagelijkse tom-yam eten en toen een hotel zoeken,
Het was tyfus heet en het zweet droop van me bil naad af.
Aangezien de conditie van ome michels niet optimaal is mocht hij van ons wachten in een barretje terwijl Boris en ik een slaap plaats gingen regelen.
Na veel gezoek en het halve eiland rond hebben gelopen kwamen we een heel leuk resort tegen waar we voor nog geen 11 euro per nacht in een super gaaf hutje op palen slapen.
Het is allemaal heel basic maar meer hebben we niet nodig.
Helaas kwamen we er ook achter dat vanavond full moon is. En dus ook de bij behorende party op het strand. Dus dat wordt weer stappen.
Ik verwacht geen duizende mensen zoals op Koh phanang maar vanavond wordt weer een dolle boel

laterz

  • 14 December 2008 - 16:02

    Hilda:

    je vermaakt je nog steeds goed, zo te lezen!

    groetjes Bert en Hilda

  • 15 December 2008 - 10:02

    Leroy:

    haha wat een heerlijk leven daar oud!

  • 17 December 2008 - 16:00

    Helen:

    Klinkt echt top allemaal!!

    xjes

  • 18 December 2008 - 09:10

    Stefan Schenk:

    Bedankt voor de reacties.

    keep them coming. eerste foto's zijn geupload op me hyves!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Stefan

Actief sinds 03 Okt. 2008
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 22279

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2010 - 24 November 2010

Incredible India

17 Februari 2010 - 07 April 2010

7 weken zuid-oost azie

08 April 2010 - 30 November -0001

highland breeze at the medeterean

Landen bezocht: